7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    jeroengroter

WiFi uitbreiden naar slaapkamer

Ik zit al tijden met een probleem. Ik woon in een nieuwbouwhuis waarbij de hoofdaansluiting van de kabel (heb kabel internet) binnenkomt in de meterkast. Hier staat de Ziggo modem welke op een Airport Extreme (2011) is aangesloten. Beneden heb ik supersnel en stabiel internet, zeker als ik het 5Ghz netwerk gebruik. Boven is echter een heel ander verhaal. Het vreemde is dat het bereik in de badkamer doorgaans prima is (kijk nog wel ns wat op mn iPad in bad (:-), maar in de slaapkamer die direct naast de badkamer is, is het bereik waardeloos.

Nu heb ik op de overloop boven een Airport Express (2011) in het stopcontact zitten (onbedraad) en ook op de slaapkamer heb ik een Airport Express in het stopcontact (ook onbedraad). Ik had echt verwacht dat dit toch wel voor voldoende versterking moest zorgen. Beide Airports zijn ingesteld op de repeat functie.

Het werkt dus niet. Het lijkt alsof de slaapkamer een soort kooi van Farraday is.

Ik heb nu het plan opgevat om toch maar een ethernetkabel naar de slaapkamer te trekken om hiermee mijn Airport bedraad aan te sluiten, maar ik heb echt te weinig verstand van dit soort netwerkzaken om te weten of dit de oplossing is. Als het een oplossing is om een nieuwe generatie Express te kopen of zelfs een tweede Extreme (omdat deze wel gigabit is en de Express niet), dan is dat best. Ik wil gewoon de beste oplossing!

Zou iemand me misschien een tip willen geven wat de beste manier is om goed bereik te krijgen in de slaapkamer? Zou het bv ook gaaf vinden om dingen te streamen vanaf mijn Mac Mini welke beneden staat.

Hulp wordt zeer op prijs gesteld!

Bijdrager
    stavos

Een kabel tussen de Airport Extreme en een Airport Express in je slaapkamer is denk ik de beste oplossing. Het is natuurlijk eenvoudig te testen door de kabel tijdelijk via de trap te laten lopen, zodat je niet meteen hoeft te gaan boren in muren en plafonds. Probeer het een paar dagen uit en werk de kabel weg wanneer het bevalt.

Bijdrager
    Koning Bolo

Kabel er tussen is de oplossing.
    Zit er geen loze buisleiding van de meterkast naar de slaapkamer, of anders met de telefoon/ kabel aansluiting meetrekken

Bijdrager
    Appellover

Hallo,
    Bij mijn Macbook air werkte dit perfect.Voor die prijs het proberen waard,is ook nog lekker snel.

http://dx.com/p/usb-2-0-2-4ghz-802-11n-300mbps-wifi-wlan-wireless-network-adapter-80112

Groeten Ron

Bijdrager
    jeroengroter

Dank voor de reacties!

Bijdrager
    Raddie

Als je netwerk in de slaapkamer al te zwak is, dan pikt de express het misschien niet lekker op en dan is er niets te versterken. Als je d express nu eens halverwege de meterkast en slaapkamer probeert in te pluggen?

Bijdrager
    gipsman

Kijk eens in Airport Utility (op mac of op iPad download app) hoe de AE’s geordend zijn.
    Als de Extreme het signaal doorgeeft aan AE1 (badkamer) en AE1 linkt vervolgens naar AE2 (slaapkamer) dan gaat het inderdaad slecht werken. Als beide AE’s rechtstreeks linken aan de Extreme, dan moet het goed of althans beter werken, al moet je geen wonderen verwachten van draadloos.
    Verplaats de AE’s om te testen, eerst dichterbij (ca.5m) de extreme, daarna verder, max. 10m. en voldoende ver uit mekaar, min.5m.
    Ze hoeven ook niet IN de badkamer/slaapkamer.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.