6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Ganymedus

WiFi = traag en instabiel

Hallo,

heeft iemand een suggestie voor het volgende probleem?
    Wanneer ik kijk naar de performance van mijn WiFi netwerk, zou het m.i. goed moeten zijn. (zie foto) Maar wanneer ik via Coursera of Youtube een filmpje wil kijken dan lukt het niet om ze te starten.

Wanneer ik via het netwerk van mijn buren ga, of zelfs de hotspot van mijn telefoon gebruik, dan gaat het wel goed.

Volgens de Wireless Diagnostics zit ik op het beste kanaal voor beide frequenties.

Ik gebruik een NetGear Nighthawk X4S R7800.

Bijdrager
    Mrwhoopie

Je verstoring zit toch dichtbij hoor,ik vind -70dB niet geweldig.Heb je niets waar je de kanalen mee kan zien van je omgeving?Zoiets als wifi analyser of zo?

Bijdrager
    wouwout

je wifi kan goed genoeg zijn, maar je internetverbinding heeft misschien wat problemen.

Bijdrager
    essiw

Herstarten van je router/modem (uit- en aanzetten) helpt in de meeste gevallen. Heb je dat al geprobeerd? Indien dat niet helpt, probeer het eens met kabel en of dan hetzelfde gebeurd.

Bijdrager
    snipper

Wat wouwout zegt. Ik heb hier bijvoorbeeld een vlotte verbinding terwijl er maar 130 Mbps Tx Rate bij staat. Overigens een 2,4 Gz 802.11n-netwerk maar om even aan te geven dat het daar niet aan zou moeten liggen.

Bijdrager
    Ganymedus

Allereerst mijn excuses voor de late reactie.

Ik heb het geprobeerd over UTP om alle externe factoren uit te schakelen. Dit hielp ook niks. Nu probeer ik het via Ziggo op te lossen…. (ze vroeg serieus de modem te herstarten terwijl ik haar aan de lijn had via kabeltelefoon… *lol*) maar ik ben nog niet verder gekomen.

weinig verbetering, zelfs na nieuwe modem van Ziggo.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.