11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Arthur345

WiFi Synchronisatie werk niet

Hoi,

Wifi synchronisatie met mijn iPod Touch 4G via mijn MacBook werkt niet. Ik heb mijn iPod al aan de stroom gehad en ik heb Wifi synchronisatie aangevinkt. Toch blijft Synchroniseer in het grijs staan.

Wanneer ik mijn iPod met de USB kabel verbind staat synchroniseer in het zwart en kan ik het wel gebruiken.?

Wie weet een oplossing?

Bijdrager
    iep

Zitten computer en iPod op hetzelfde netwerk en staat deze op beiden ook aan wanneer je wilt syncen?

Bijdrager
    Arthur345

Ja. Ook id de iPod aangesloten op de oplader

Bijdrager
    iep

Dat laatste hoeft niet (net als dat beide apparaten met wifi verbonden moeten zijn; ze hoeven alleen in hetzelfde netwerk te zitten, maakt niet uit of dat via kabel of wifi is). Enige wat ie dan doet is automatisch een sync starten net als wanneer je ‘m gewoon aan de kabel aan de computer hangt. Wellicht dat de firewall op de Mac nog wat tegenhoudt. Als dat ook goed staat zou ik ‘m eerst weer met kabel laten syncen en daarna nog eens opnieuw proberen met wifi.

Bijdrager
    Melbuuln

Synchroniseer van mijn iPhone blijft ook grijs maar ik kan er wel opdrukken en dan wordt alsnog het synchroniseren gestart !

Bijdrager
    Arthur345

Ik heb firewall uitgeschakeld in systeemvoorkeuren. Het werkt nog steeds niet?

Bijdrager
    SunKeeper

Ga op je iPod eens naar Instellingen > Algemeen > Wi-Fi iTunes-synchronisatie.

Tik daar op ”Synchroniseer nu”. Kan dat, en wat gebeurt er dan?

Bijdrager
    Arthur345

Dan gebeurt er niks.

Bijdrager
    100percentme

Ik heb hetzelfde probleem met dezelfde generatie iPod. De remote app van apple werkt bij mij ook niet. Ik ben net bezig met zoeken naar een oplossing, als ik iets vind laat ik het weten.

Bijdrager
    100percentme

Het schijnt te werken als je je router reset, ik ga dat straks proberen.

Bijdrager
    bakker

Bij mij blijft ‘Synchroniseer nu’ op m’n iPhone ook grijs staan:
    “Synchronisatie wordt hervat als ‘MacBook’ bechikbaar is.”

Hij verwijst daarmee naar de Mac die als eerste m’n iPhone
    via iTunes synchroniseerde maar nu is dat al een hele tijd
    m’n nieuwe laptop, zonder problemen overigens.

Ik krijg die verwijzing naar die oude Mac niet weg… help!

dank bij voorbaat

ps router reeds gereset

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.