10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    edovandeven

WiFi speaker met airplay

Heeft er iemand een goed advies voor een betaalbare WiFi speaker met airplay? Ik dacht zelf aan de Harman Kardon Aura, maar lees in een review dat de WiFi niet echt stabiel is.

Bijdrager
    KarelWillem

Kan ik niets over zeggen, weet wel dat met een zekere regelmaat de speaker bij HK zelf voor 199 euro over de toonbank gaat.

http://www.harmankardon.nl/home-luidsprekers/AURA.html?utm_campaign=nl&utm_medium=affiliate&utm_source=tradetracker

Bijdrager
    pruus

Google maar eens op shopping: draadloze speaker met airplay. Daar staan er heel veel. Ervaring heb ik er niet mee, wel met bluetooth speakers.

Bijdrager
    Milez

Ik heb geen ervaring met Airplay-speakers, maar wel met Airplay via Airport Express. Bij mij is dat inderdaad verre van stabiel, wat voortdurend haperingen oplevert. Hoewel, eigenlijk niet voortdurend: soms gaat het urenlang goed en dan weer hapert het om de paar minuten. Mogelijk ligt dat eraan hoeveel wifi-netwerken er in de buurt zijn. Ik woon in een dichtbevolkte wijk en daar zijn dus heel veel wifi-netwerken. Wie op het platteland woont, heeft misschien minder storingen. Alleszins, in mijn verbouwing ga ik in elke ruimte netwerkkabels leggen zodat ik mijn Airport Expressen bedraad kan aansluiten.

Bijdrager
    MajorApple

Ik heb op de audio-afdeling gewerkt van een electronicazaak en weet uit betrouwbare bron dat Apple binnenkort met Airplay 2.0 uitkomt. Deze zou inderdaad, in tegenstelling tot het huidige Airplay, zeer stabiel zijn en minder vertraging bevatten. Ik zou dus even de Apple-presentatie van maart afwachten, zodat je in de toekomst een speaker kunt kopen met het nieuwe Airplay systeem.

Bijdrager
    makasa

Is Sonos geen optie?

Bijdrager
    edovandeven

Thanks MajorApple voor de 2.0 tip!

Sonos is voor volgens mij optie. Ik heb namelijk, nog heel ouderwets, muziek op een Synology NAS staan. Via een Synology-app kan ik de muziek afspelen via Airplay.

Bijdrager
    makasa

Ik heb een Sonos en een synology. Dat werkt prima samen. Geluidskwaliteit vind ik prima. Ik had hiervoor wel betere Mission speakers, maar ik heb nu voor de compromis gekozen van gebruikers gemak en een aanvaardbare geluidskwaliteit. 5 Play ones en een Playbar.

Bijdrager
    Broer T.

Omdat betaalbaar een relatief begrip is: de Sony SRS X99. In ieder geval betaalbaarder dan de Naim Muso. Verrassend goed geluid en speelt mijn collectie .aiff’s probleemloos met Airplay van mijn Netgear-NAS.

Bijdrager
    fixar

De resultaten met Airplay zijn van heel veel factoren afhankelijk. Ik heb wel gemerkt dat ik eigenlijk feilloos muziek kan afspelen die op mijn MacMini staat (bekabeld, maar het laatste stukje naar de AE is draadloos)… terwijl de iPhones en iPads een iets minder stabiele verbinding laten zien.
    Zoals altijd: YMMV

Ik heb deze ook regelmatig (bij andere mensen) horen spelen en ze klinken best heel goed:
    De A5 en de A7 van B&W

Maar…ik gebruik Airplay een stuk minder tegenwoordig sinds ik de Mac mini met een USB kabel aan de DAC van mijn HiFi-installatie heb gehangen. Klinkt nog net even een stukje beter dan over de wifi.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.