7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    ale

wifi-signaal versus bluetooth

Bij het opstarten van mijn macbook pro retina krijg ik geen wifi contact als mijn bluetooth aanstaat.
    BT is sterker dan Wifi. Als ik BT uitzet dan heb ik gelijk een stabiele wifi-verbinding.
    Hoe los ik dat op?
    Een extra dongle?
    Hulp svp

Bijdrager
    TBITW

Vindt dit probleem alleen plaats direct na het opstarten?

Hoelang heb je dit probleem al? Heb je enig idee of jezelf iets gedaan hebt? Kun je aangeven welk model rMBP je hebt?

Je kunt je model hier vinden:

en dan klikken op “about this mac”

Bijdrager
    tarun

Voor zover ik weet zouden BlueTooth en WiFi elkaar niet moeten beĆÆnvloeden. Vreemd dat dat bij jou wel zo is.

Moderator
    Night

Dit is een bekend probleem bij rMBP en MBa’s. Er is geen echte oplossing, behalve (en ik citeer:) je wifi kanaal op 1, 6 of 11 zetten. Je moet proefondervindelijk vaststellen welk kanaal voor jou het beste werkt.

(geciteerd uit: “Want reliable WiFi with retina Macbook pro? Turn off bluetooth!”)

Bijdrager
    tarun

Interessant artikel (behalve het geneuzel over 50 miles fietsen naar de Apple Store om te ruilen). Dus de antennes van BlueTooth en WiFi zouden elkaar in de weg zitten op een rMBP. Dan is proberen de kanalen van WiFi de wijzigen naar zeer laag (1) of zeer hoog inderdaad een mogelijke oplossing. Een andere oplossing is zorgen dat het WiFi-signaal sterker wordt (>60%). Dus als tweede oplossing is het verplaatsen van de router of het gebruiker van een repeater misschien een oplossing.

Als derde oplossing is contact opnemen met Apple over dit probleem een mogelijkheid. Misschien is er inmiddels en oplossing beschikbaar?

Bijdrager
    TBITW
    Night op 23 februari 2014

Dit is een bekend probleem bij rMBP en MBa’s. Er is geen echte oplossing, behalve (en ik citeer:) je wifi kanaal op 1, 6 of 11 zetten. Je moet proefondervindelijk vaststellen welk kanaal voor jou het beste werkt.

(geciteerd uit: “Want reliable WiFi with retina Macbook pro? Turn off bluetooth!”)

Ja dat had ik ook gezien, al gebeurt het niet bij alle modellen, daarom vroeg ik naar het model van de OP.

Moderator
    Night

@tarun: Als Apple een oplossing had, zou dat hoogstwaarschijnlijk wel uitgebreid besproken zijn op de diverse fora waar dit probleem aangehaald werd.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.