-
Q:
Wifi-signaal versterken met Time Capsule?
Is het mogelijk om het wifi-signaal te versterken met een Time Capsule? Want mijn kamer is op zolder, en een jaar geleden had ik ook daar gewoon nog 3 streepjes wifi op mijn iPad/iPod/iPhone, en sinds een paar maanden geen of nauwelijks verbinding. Ik heb 1 time capsule op de begane grond staan, naast mijn routeer (niet van Apple). En op de eerste etage staat m’n tweede time capsule bij mijn printer/scanner en iMac. Het zou fijn zijn om, als ik bijvoorbeeld voor school bezig ben op m’n kamer, daar ook wifi te hebben. Is het mogelijk om het signaal met de tweede time capsule te versterken? Bij voorbaat dank!
En hoe zitten alle apparaten aangesloten?
Loop eens even de kabels na om dat te controleren.
De poort die het dichtstbij de USB-poort zit, zit iets verder van de andere 3 poorten af. Zit er in die poort beneden een kabeltje naar je router, of zit je router aangesloten via 1 van de andere 3 poorten ernaast?
Staan er daar nog meer apparaten dan die 2? Nog een los modem toevallig?
Als je hier al geen hout van snapt, (kan zijn, hoeft niet) denk ik beter dat je je vader lief moet aankijken, en vragen of hij eruit kan komen.:smile: Eventueel kun je het dan hier verder vragen als je met zijn tweeën ook vastloopt.
Ow, dat is niet bij de deur.
Hoe ver woon je ongeveer bij een NS-station vandaan? Ik reis namelijk gratis, en ik heb de rest van de week niets te doen.:razz:Dus ik zou het best even voor je kunnen instellen, morgen ofzo.
Laat voor nu de instellingen maar even zoals ze staan, anders kom je straks het internet misschien helemaal niet meer op.
Nouja, toch nog even gezocht op Youtube (ik heb toch niks beters te doen nu) en ik kwam deze video tegen;
http://www.youtube.com/watch?v=_91u-WUBYUI&feature=related
Nu ben ik benieuwd of ik op alletwee de Time Capsules bij Draadloze Modus ‘Maak draadloos netwerk aan’ kan instellen. Houd ik dan 1 netwerk, of worden het er dan twee?
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.