19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    LdeV

Wifi-signaal versterken met Time Capsule?

Is het mogelijk om het wifi-signaal te versterken met een Time Capsule? Want mijn kamer is op zolder, en een jaar geleden had ik ook daar gewoon nog 3 streepjes wifi op mijn iPad/iPod/iPhone, en sinds een paar maanden geen of nauwelijks verbinding. Ik heb 1 time capsule op de begane grond staan, naast mijn routeer (niet van Apple). En op de eerste etage staat m’n tweede time capsule bij mijn printer/scanner en iMac. Het zou fijn zijn om, als ik bijvoorbeeld voor school bezig ben op m’n kamer, daar ook wifi te hebben. Is het mogelijk om het signaal met de tweede time capsule te versterken? Bij voorbaat dank!:)

Bijdrager
    Wiki Post

Bijdrager
    johnkeates

Ja, WDS of “Netwerk Uitbreiden” kiezen in de instellingen van je TC.

Bijdrager
    LdeV

Gaat dat via het Airport-configuratie programma?

Bijdrager
    johnkeates

Ja

Bijdrager
    SunKeeper

Alle AirPort-apparaten stel je via dat programma in.

Te vinden in Programma’s > Hulpprogramma’s.

Bijdrager
    LdeV

Okee, bedankt! Ik hoop dat ’t lukt!

Bijdrager
    LdeV

Ik zie dan niet ”Netwerk uitbreiden” of WDS staan hoor.. Wanneer zou dat er moeten staan?

Bijdrager
    SunKeeper

Hoe staat het dan nu ingesteld? De tweede Time Capsule?

Ik neem aan dat de Time Capsule beneden in brugmodus staat, en dat de router die daarnaast staat het netwerk aanmaakt en creëert.

Bijdrager
    LdeV

Ik heb geen idee.. M’n vader heeft de router geïnstalleerd.. Bij de Time Capsule 1 (beneden) staat ‘maak draadloos netwerk’ aangevinkt..

Bijdrager
    LdeV

Oh, dat staat trouwens ook aangevinkt bij Time Capsule 2.. Moet dat anders bij de tweede Time Capsule? (Sorry, maar ik ben hier echt hopeloos in :P)

Bijdrager
    SunKeeper

En hoe zitten alle apparaten aangesloten?

Loop eens even de kabels na om dat te controleren.

De poort die het dichtstbij de USB-poort zit, zit iets verder van de andere 3 poorten af. Zit er in die poort beneden een kabeltje naar je router, of zit je router aangesloten via 1 van de andere 3 poorten ernaast?

Staan er daar nog meer apparaten dan die 2? Nog een los modem toevallig?

Als je hier al geen hout van snapt, (kan zijn, hoeft niet) denk ik beter dat je je vader lief moet aankijken, en vragen of hij eruit kan komen.:smile: Eventueel kun je het dan hier verder vragen als je met zijn tweeën ook vastloopt.

Bijdrager
    LdeV

Haha, ik ga nu even kijken:) (Maar aan m’n vader vragen zal in probleempje zijn, die zit namelijk offshore nu! :P)

Bijdrager
    SunKeeper

Ow, dat is niet bij de deur.

Hoe ver woon je ongeveer bij een NS-station vandaan? Ik reis namelijk gratis, en ik heb de rest van de week niets te doen.:razz:Dus ik zou het best even voor je kunnen instellen, morgen ofzo.

Laat voor nu de instellingen maar even zoals ze staan, anders kom je straks het internet misschien helemaal niet meer op.

Bijdrager
    LdeV

De kabel naar mijn router zit in de poort naast de usb-poort.. Er staat ook nog een dock met een draadloze telefoon.

Bijdrager
    LdeV

Nouja, m’n vader komt donderdagavond weer thuis, dus dat valt mee. Ik wacht het wel even af dan:) maar toch bedankt!

Bijdrager
    SunKeeper

Ah, is goed. Dan moet je donderdag of vrijdag even verder kijken.

Ik zie het weer wel hier in het topic.:smile:

Bijdrager
    LdeV

Nouja, toch nog even gezocht op Youtube (ik heb toch niks beters te doen nu) en ik kwam deze video tegen;
    http://www.youtube.com/watch?v=_91u-WUBYUI&feature=related
    Nu ben ik benieuwd of ik op alletwee de Time Capsules bij Draadloze Modus ‘Maak draadloos netwerk aan’ kan instellen. Houd ik dan 1 netwerk, of worden het er dan twee?

Bijdrager
    LdeV

Opgelost!!:D

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.