7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    LdeV

WiFi-signaal versterken?

Beste,

sinds kort heb ik op de begane grond een nieuwe (het langwerpige, hoge model) Time Capsule staan. Deze maakt het netwerk aan.
    De Time Capsule (1e generatie) die daar eerst stond, heb ik naar zolder verplaatst, omdat ik daar vrijwel nooit verbinding heb met mijn iPhone en iPad. Op de 2e verdieping staat ook nog een Time Capsule (2e generatie) die het netwerk uitbreidt.
    De 1e generatie Time Capsule heb ik zo ingesteld dat hij het netwerk uit zou moeten breiden.
    Toch heb ik nog steeds vrijwel nooit verbinding met mijn iPhone, en een regelmatig wegvallende verbinding met mijn iPad.

Wat kan ik veranderen zodat ik ook op zolder een goede verbinding heb?
    Staat de 1e gen. TC verkeerd op zolder?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    TheBigZ

Het standaard antwoord: ethernetkabels gebruiken tussen je routers, en de extra routers in brugmodus zetten (“roaming”). Vergeet het hele “netwerk uitbreiden”.

http://support.apple.com/kb/HT4260?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    macpro

Als je al een TC op zolder hebt staan heeft het weinig zin om daar nog een TC bij te plaatsen. Die kun je dan beter ergens op de 1e verdieping een plaatsje geven. Zo heb je overal een goed bereik.
    Wat me wel is opgevallen aan de nieuwe Airports is dat het bereik flink verbeterd is. Je zou daarom kunnen overwegen om een netwerk kabel naar de 1e verdieping te leggen en daar de nieuwste TC te plaatsen. Dan zou je wel eens voldoende bereik kunnen hebben om het hele huis te voorzien van WiFi.
    Desnoods probeer je het even door een kabel los door het trappenhuis te leggen, voordat je gaat flink gaat klussen.

Bijdrager
    LdeV

@Macpro, ik ben denk ik niet duidelijk genoeg geweest.
    Ik heb nu 1 TC op de begane grond staan, 1 op de eerste verdieping én 1 op zolder.
    Die laatste zorgt dus voor (vrijwel) geen verschil.
    Kan ik ook een ethernet-kabel aansluiten op de TC op de 1e verdieping, en zo het bereik verbeteren?
    Ik ben hier niet zo’n ster in.. :’)

Bijdrager
    TheBigZ
    LdeV op 04 januari 2014

Kan ik ook een ethernet-kabel aansluiten op de TC op de 1e verdieping, en zo het bereik verbeteren?

Ja dat kan. Zie de eerder gegeven link naar het Apple support artikel.

Bijdrager
    Niels

Ipv een ethernet kabel kun je ook LAN-pluggen gebruiken

Bijdrager
    r.heijma

En natuurlijk checken welke kanalen er door de buren worden gebruikt en dan een ander kanaal kiezen.
    Je moet wel een spreiding van 5 kanalen aanhouden vanwege het kanaalgebruik van wifi. Of alles in de 5GHz band zetten.
    Maar eerst beginnen alle TC’s met een kabel met elkaar te verbinden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.