7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    computer space

Wifi-routertje aan Mac-gedeeld internet netwerk hangen werkt niet.

Ik heb 4G internet van Tele2, en de telefoon die dat binnenhengelt draagt de dataverbinding via WiFi over aan een MacMini. Deze deelt het internet met rest huis via bedraad gigabit netwerk.

Tot zover werkt het uitstekend.

Alleen in een uithoek kunnen we er met de telefoons niet op, omdat de telefoon met 4G daar te ver weg is. Ik dacht dus, ik hang er nog een oude Wifi-Router aan. Maar die krijgt van de MacMini geen DHCP lease over de WAN poort. Ding is te oud om al van bridge functie voorzien te zijn.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat de Wifi router van de MacMini toch een IP (via DHCP) nummer krijgt?

Bijdrager
    GoeieDag

Niet?

Bijdrager
    erwinde

Je verteld niet welke router je gebruikt. Maar bridge mode kun je ook realiseren door de netwerk kabel een van de lan poorten te steken en de wan poort ongebruikte te laten.

De router zelf zal dan geen ip adres krijgen. Als je iets aan de instellingen van het routertje wilt wijzigen het ding naar de fabrieksinstellingen resetten en je mac er met een kabel direct op aansluiten. Je kan dan via het default ip adres van het ding er op inloggen. Vervolgens dhcp uitzetten en als hierboven beschreven aansluiten.

Bijdrager
    computer space

Is nog een oude Sweex typenummer 000070. Toen ze nog van plaatstaal waren.

Bijdrager
    NicoJ
    Bijdrager
    erwinde

Die router is iets van 15 jaar oud en ondersteund alleen WEP encryptie op het WiFi deel. Aangezien WEP al jaren gehackt is en helemaal open ligt is het ten sterkste af te raden de Sweex nog te gebruiken. Mijn advies : breng hem naar de recycling en koop een simple WiFi access point zonder router faciliteiten.

Bijdrager
    computer space

Zit ook WPA op, ik zal nog eens tips ziggoforum proberen, en anders maak ik er een broodtrommeltje van.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.