7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Bonte

wifi router extender op reis

Ik ben een harde schijf met films aan het samenstellen om op reis te gebruiken voor onze iPads, ik kan m’n airport meedoen en die gebruiken om de films te benaderen maar die maakt een eigen netwerk en zo zijn we niet direct verbonden met het draadloos internet die er al aanwezig is.

Bestaat er een router die aansluit op zo’n draadloos internet om zo een nieuw netwerk te maken?

Een airport kan ook een netwerk extenden maar dat wordt meestal niet ondersteund in die KPN netwerken, eigenlijk moet het toestel inloggen op het draadloos netwerk en een nieuw draad/draadloos netwerk aanmaken. Sommige Android toestellen doen zoiets denk ik maar ik heb daar geen ervaring mee.

Bijdrager
    Haike

KPN verkoopt USB WIFI sticks ik geloof voor €35,- per jaar kun je overal internetten.

Bijdrager
    bitsflew
    Haike op 05 september 2012

KPN verkoopt USB WIFI sticks ik geloof voor €35,- per jaar kun je overal internetten.

Volgens mij zoekt Bonte een WiFi router waarmee je een bestaande/publieke WiFi verbinding kunt sharen via een eigen WiFi netwerk.

Mogelijk oplossing: WiFi-Ethernet bridge welke je aan de WLAN poort hangt van een WiFi-router.

Bijdrager
    fred44nl

met een Airport Express kan het in ieder geval niet, want op de usb-poort kun je alleen een printer aansluiten.
    dus kom je bij een Airport Extreme.

Bijdrager
    Bonte
    Haike op 05 september 2012

Het is inderdaad bedoeld om een KPN hotspot te gebruiken maar die kost wel meer dan 35 euro per jaar, jammer genoeg. Als Belg kan ik ook niet zomaar alle tarieven gebruiken, enkel deze.
    https://portal.hotspotsvankpn.com/nl/1603-Tarieven.html

Een stick is ook niet bruikbaar want ik heb enkel iPads beschikbaar, eigenlijk zoek ik een manier om zo’n KPN hotspot te verbinden met m’n Airport Extreme en van daaruit verder werken.

Bijdrager
    RamonV

de enige oplossing die ik ken is ergens een (oude) computer vandaan te halen, die het wifi signaal laat opvangen, en het dan via ethernet naar je airport extreme sturen.

Bijdrager
    iKweethetbeter

Er zijn Sitecom wifi routertjes, mobiel met accu, met een USB poort.

Als je daar een 3G dongel in stopt, dan heb je een “mifi router”: logt in op het 3G netwerk van je provider, en maakt een wifi netwerk voor jouw apparaten.

Het zou ook moeten werken met USB wifi adapters, alleen heb ik dat nooit geprobeerd.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.