10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Dr. User

Wifi problemen Yosemite

Hallo,

Sinds ik Yosemite heb heb ik problemen met Wifi. Op random momenten doet Wifi het niet meer. De verbinding blijft wel maar safari blijft maar laden. Ook popcorntime kan niks meer binnenhalen.

Wifi aan en uitzetten is de oplossing, maar ik wil een permanente oplossing.

Iemand enig idee? Of iemand met dezelfde problemen?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    koen

Is een bekend probleem. Hopelijk wordt het opgelost in versie 10.10.1.

Bijdrager
    FreBo

Ik heb dit ook soms met Firefox. Ik start de mac dan opnieuw op en dan werkt alles opnieuw.

Bijdrager
    iquik

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb deze ochtend in “Sleutelhangertoegang” een grote opschoning gehouden en daarnaast ook de huidige WiFi verbinding even weggehaald.

Tot nu toe lijkt het probleem minder te zijn.

Bijdrager
    pvanoord

Zet op je accesspoint / router maar eens 802.11b uit , of gebruik alleen 5ghz.
    Je zal zien dat het dan wel werkt. Met de Apple time capsule heb ik de problemenen niet gehad.

Eigenlijk heb ik dit probleem het meest ervaren met de Cisco aironets , door daar de oude snelheden 1,2,5.5,11 mbit uit te schakelen was het probleem over.

Uiteraard moeten ze dit fixen want niet overeen kun je even op het AP inloggen en aanpassingen maken:)

Bijdrager
    ronaldbob

gaat niet meer op de airport extreme 6.

met de 5e generatie nog wel

Bijdrager
    Dr. User

Nou, laat Apple maar opschieten.
    Op school is dit erg irritant…

Bijdrager
    IndoMac

Ik heb hetzelfde probleem als Dr. User dus. Als ik dan via Netwerk de assistentie en probleemoplossing afloopt, dan begint plots weer te werken. En dan een paar keer per dag ! ! ! !

Bijdrager
    lordoftheflatbush

Ik heb 10.10.1 ge├»nstalleerd, maar ik heb nu Wifi problemen. Wifi valt weg, internet valt weg en ik kan ook geen verbinding meer maken met de hotspot op m’n iphone. Dit begint nu wel vervelend te worden en wacht op een echte oplossing. Op de zaak hebben alle Apple gebruikers met hun Macbooks en Macbook Airs problemen met Wifi….

Bijdrager
    ronaldbob

Ik had ook een rampzalig netwerk met wifi, dan weer wel verbinding en dan weer niet

na lang telefonisch overleg met de helpdesk van apple de airport extreme gereset en opnieuw opgezet.

sindsdien een perfect netwerk en supersnel

router modus moet op DHCP EN NAT staan.

eerst resetten (knopje indrukken en gelijktijdig de stroom er op zetten) dan bij waarschuwing dubbele nat
    dit moet je negeren.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.