9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Achille.S

WiFi problemen op MacBook

Sinds enkele weken ervaar ik problemen met de wifi verbinding op mijn Mac. Ik ben student en kan sinds enige tijd niet meer op beide WiFi netwerken op school of verbinden met 4G hotspot via iPhone. Deze problemen ervaar ik echter alleen op men Mac. Als ik op iPhone of iPad verbind met deze 2 netwerken, heb ik geen problemen en ben ik direct verbonden. Dus ik heb een vermoeden dat dit probleem eerder aan de basis ligt op men Mac. Als ik thuis ben heb echter geen problemen met de verbinden via WiFi. Thuis maak ik perfect gebruik van de WiFi via men Mac. Ik heb enkel problemen met deze specifieke netwerken op school, alsook verbinding maken met een persoonlijke hotspot via iPhone. Ik heb al veel zaken geprobeerd, maar ben momenteel beetje ten einde raad. Het verwijderen van al mijn voorkeursnetwerken heb ik reeds gedaan, maar heeft niet geholpen.

Wie kan helpen?

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 4 weken geleden door Achille.S.
    Bijdrager
    Pasav

Heb je wat meer info :

– welke macBook heb je

– Welk macOS gebruik je

– Wat voor soort Wifi gebruik je (2,4 Ghz of 5Ghz) op beide locaties

Kan je met andere apparaten wel gebruik maken van je Hotspot op je iPhone ?

Bijdrager
    Shmoo

Das toch allemaal niet relevant.

Wat bij mij wel eens helpt in dit soort gevallen is, het lijstje met opgeslagen WiFi-netwerken beheren. Meestal staan daar een aantal netwerken in waar je ooit eenmalig verbinding mee hebt gemaakt en daarna nooit meer. Die kun je gewoon verwijderen en daarna sleep je thuis naar positie 1, school naar 2 …..

De prioriteit in het rijtje goed zetten kan soms al helpen. Tenminste bij mij wel.

Bijdrager
    Achille.S

<p class=”cite”>Pasav op 23 oktober 2019 om 11:57</p>
    Heb je wat meer info :

– welke macBook heb je

– Welk macOS gebruik je

– Wat voor soort Wifi gebruik je (2,4 Ghz of 5Ghz) op beide locaties