9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Achille.S

WiFi problemen op MacBook

Sinds enkele weken ervaar ik problemen met de wifi verbinding op mijn Mac. Ik ben student en kan sinds enige tijd niet meer op beide WiFi netwerken op school of verbinden met 4G hotspot via iPhone. Deze problemen ervaar ik echter alleen op men Mac. Als ik op iPhone of iPad verbind met deze 2 netwerken, heb ik geen problemen en ben ik direct verbonden. Dus ik heb een vermoeden dat dit probleem eerder aan de basis ligt op men Mac. Als ik thuis ben heb echter geen problemen met de verbinden via WiFi. Thuis maak ik perfect gebruik van de WiFi via men Mac. Ik heb enkel problemen met deze specifieke netwerken op school, alsook verbinding maken met een persoonlijke hotspot via iPhone. Ik heb al veel zaken geprobeerd, maar ben momenteel beetje ten einde raad. Het verwijderen van al mijn voorkeursnetwerken heb ik reeds gedaan, maar heeft niet geholpen.

Wie kan helpen?

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 4 weken geleden door Achille.S.
    Bijdrager
    Pasav

Heb je wat meer info :

– welke macBook heb je

– Welk macOS gebruik je

– Wat voor soort Wifi gebruik je (2,4 Ghz of 5Ghz) op beide locaties

Kan je met andere apparaten wel gebruik maken van je Hotspot op je iPhone ?

Bijdrager
    Shmoo

Das toch allemaal niet relevant.

Wat bij mij wel eens helpt in dit soort gevallen is, het lijstje met opgeslagen WiFi-netwerken beheren. Meestal staan daar een aantal netwerken in waar je ooit eenmalig verbinding mee hebt gemaakt en daarna nooit meer. Die kun je gewoon verwijderen en daarna sleep je thuis naar positie 1, school naar 2 …..

De prioriteit in het rijtje goed zetten kan soms al helpen. Tenminste bij mij wel.

Bijdrager
    Achille.S

<p class=”cite”>Pasav op 23 oktober 2019 om 11:57</p>
    Heb je wat meer info :

– welke macBook heb je

– Welk macOS gebruik je

– Wat voor soort Wifi gebruik je (2,4 Ghz of 5Ghz) op beide locaties

Kan je met andere apparaten wel gebruik maken van je Hotspot op je iPhone ?

Heb een MacBook Pro (2016, touchbar), gebruik momenteel macOS Catalina 10.15.
    De soort WIFI vind ik momenteel even niet. Weet niet waar ik dat kan vinden. Op andere apparaten heb ik geen problemen met het gebruiken van Hotspot IPhone.

Bijdrager
    Achille.S

<p class=”cite”>Shmoo op 23 oktober 2019 om 12:05</p>
    Das toch allemaal niet relevant.

Wat bij mij wel eens helpt in dit soort gevallen is, het lijstje met opgeslagen WiFi-netwerken beheren. Meestal staan daar een aantal netwerken in waar je ooit eenmalig verbinding mee hebt gemaakt en daarna nooit meer. Die kun je gewoon verwijderen en daarna sleep je thuis naar positie 1, school naar 2 …..

De prioriteit in het rijtje goed zetten kan soms al helpen. Tenminste bij mij wel.

Heb reeds alle voorkeursnetwerken eens verwijderd en opnieuw gestart, maar dit bleek niet te werken bij mij.

Bijdrager
    nnsa

Je zou bij WiFi / netwerkvoorkeuren: vernieuw lease op school kunnen proberen, of een handmatig ingesteld ip-adres kunnen proberen. Je moet dan wel het ip-adres van de router weten en het subnet, maar misschien kun je die nog uit WiFi instellingen herleiden. Soms wordt er geen nieuw ip-adres uitgedeeld en is jouw vorige ip-adres al bij een ander in gebruik.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Alle schoolnetwerken weggooien uit je bekende netwerken, en opnieuw verbinden, opnieuw ook het certificaat instellen / vertrouwen (scholen hebben meestal certificaten, zoals Eduroam). Ook alle andere netwerken die certificaten gebruiken weggooien, want het certificaat van de ene school kan conflicteren met de andere.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

En zoals NNSA zegt heb ik ook wel een een handmatig IP moeten instellen. Of in ieder geval die instelling eens moeten wijzigen. Daarbij is van belang dat je de DNS ook moet instellen (op die van school), want die staat bij mij altijd op die van Google, en dat werkt dan op sommige school-wifi’s niet.

Bijdrager
    Achille.S

Bedankt voor de tips!

Heb zonet men IP manueel gewijzigd en deze methode heeft gewerkt.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.