12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    stijnhoofd

WiFi-problemen MacBook Pro 2016

Hallo daar,

Sinds ik een MacBook Pro 2016 heb valt mijn WiFi-verbinding soms weg, wat met mijn MBP van 2011 nooit het geval was. Ik vond de volgende tips, maar daar kon ik ook niet zo veel mee: http://osxdaily.com/2016/09/22/fix-wi-fi-problems-macos-sierra/

Dr bestanden die ik zou moeten verwijderen staan niet in die map! Daarnaast heb ik geprobeerd een locatie aan te maken, de DHCP-lease te vernieuwen, en nieuwe IP-adressen aangemaakt. Maar nog steeds doet dit probleem zich voor. Zelfs tetheren via mijn iPhone lukt op de een of andere manier niet.

Wat doe ik verkeerd, en wat doe ik eraan?

Bijdrager
    Appeltje

Gebruik je een statische of dynamische IP?
    Heb je er met andere apparaten geen last van?
    Heb je het alleen thuis of overal?

Bijdrager
    stijnhoofd

Dynamisch. Mijn andere apparaten werken vlekkeloos en ook het resetten van de router heeft geen effect. Ik heb er overal last van.

Overigens heb ik nu wel de bestanden kunnen verwijderen en nog steeds heb ik geen verbinding.

Bijdrager
    stijnhoofd

Ik heb nog even verder gekeken, en tethering van iPhone naar iPad werkt wel. Dus er is iets (goed) mis met internet op m’n MBP. Is er niet een manier om de boel daar eens helemaal te wissen en helemaal opnieuw te beginnen met het configureren van internet?

Bijdrager
    stijnhoofd

Inmiddels heb ik al wel af en toe verbinding met de router, maar geen internet. Mijn andere devices hebben dat wel. Ik heb nu een statisch IP-adres ingesteld.

Bijdrager
    Appeltje

Denk dat je het beste even een clean install van je gehele systeem kan doen. Als dit niks oplevert kan het zomaar een hardware probleem zijn.

Bijdrager
    stijnhoofd

Een clean install, dat is niet vanaf een Time Machine toch? Ik ga hem vandaag even backuppen in ieder geval. Gisteravond deed hij het ineens weer wel, toen weer even niet, toen weer wel… en vanmorgen wederom niet.

Bijdrager
    Appeltje

Inderdaad, een clean install maakt de computer VOLLEDIG leeg. Dus inderdaad, maak een goede back-up. Aan te raden is om niet de back-up via Time Machine exact terug te zetten (zet je ook fouten mee terug). Maar kopieĆ«r handmatig je belangrijkste documenten/foto’s etc.

Bijdrager
    stijnhoofd

Weet je hoe ik kan voorkomen dat die fouten mee teruggezet worden?

Er is zeker geen methode om al je WiFi-data te wisssn en van voor af aan te beginnen…

Bijdrager
    Appeltje

Weet je hoe ik kan voorkomen dat die fouten mee teruggezet worden?

Door de backup niet automatisch door time machine te laten terugzetten, maar handmatig documenten/foto’s/filmpjes terug te zetten uit de back-up

Er is zeker geen methode om al je WiFi-data te wisssn en van voor af aan te beginnenā€¦

Volgens mij niet, niet echt ervaring mee om eerlijk te zijn. Heb je dit al gedaan?

Bijdrager
    stijnhoofd

Dat was ff link die ik in m’n eerste bericht al gedeeld haf;)

Bijdrager
    Appeltje

Ohja excuses

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.