8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    bbqwerty

Wifi probleem na OSX Mavericks.

Sinds de update naar OSX Mavericks moet ik erg veel doen om mijn macbook pro 13” mid2012 weer op orde te krijgen, door een onbekend probleem heb ik een clean install moeten doen (met succes) en nu loop ik tegen weer andere dingen aan!

Nu heb ik last van de melding die te zien is in de screenshot, een netwerkprobleem, nog nooit problemen gehad met deze router. Tevens had ik precies dezelfde melding op mijn schoolnetwerk. elke 2 minuten een melding ongeveer.

in beide situaties had ik vol bereik, alleen krijg ik een melding dat dat niet zo is.
    Is dit een bug, die waarschijnlijk opgepakt zal worden door apple (hebben jullie er ook last van?) of is dit een probleem, dat voor een hele tijd vervelend kan gaan doen?

EDIT: DHCP heb ik al vernieuwd.

Bijdrager
    SunKeeper

Wat zegt de diagnostische test?

Bijdrager
    csteelooper

DHCP heeft hier helaas weinig mee te maken; dat gaat pas een rol spelen als de eerste verbinding (die tussen je Mac en je router) is gelegd. Ik ervaar zelf geen problemen met Wi-Fi in Mavericks. Zelfs een router hier in de buurt met de SSID ‘default’ gaf geen problemen meer, terwijl dat voorheen wel eens anders was. Ik ben ook wel benieuwd naar wat de Diagnostische Test zegt, zoals @SunKeeper vraagt.
    Overigens kan het nooit kwaad om je router eens even van de stroom te trekken, ook al had je er eerder nooit problemen mee…

Bijdrager
    bbqwerty

Heb de diagnostische test laten lopen, alleen die geeft ook aan dat er op dat moment geen probleem is met de verbinding omdat de verbinding maar 10 seconden wegvalt af en toe..

https://www.dropbox.com/sh/e7tubg0rhynlym7/VXkOxIykVw

Op die link staan alle gegevens die de diagnostische test mij gegeven heeft, zelf kan ik er geen wijs uit maken, misschien jullie wel?

Bijdrager
    AdriaanB

Probeer dit eens:

– Systeemvoorkeuren -> Netwerk -> Selecteer in de linker kolom ‘Wi-Fi’ -> druk op de ‘-‘ (klik eventueel op ‘Pas toe’)
    – Herstart je Mac
    – Voeg je WiFi weer toe door in hetzelfde voorkeurenpaneel op + te drukken. Je onthouden netwerken gaan niet verloren.

Bijdrager
    Jeroen v.

Ik heb ook last van dit probleem alleen in een andere situatie. Toen ik mijn MBP 2008 een upgrade gaf naar Mavericks was er geen probleem met mijn wifi. Op mijn MBP late 2013, waar Mavericks al op geïnstalleerd was, heb ik wel regelmatig problemen. Wifi valt soms een paar minuten uit en in ik moet eerst een ander netwerk kiezen voordat ik weer een verbinding krijg op mijn eigen verbinding.

Helaas heb ik nog geen oplossing kunnen vinden maar ik blijf dit topic in de gaten houden.

Bijdrager
    AdriaanB

@ Jeroen v.: Ik heb een MB aluminium late 2008 met wifi problemen na Mavericks installatie. Bovenstaande stappen hebben het definitief voor me opgelost.

Bijdrager
    bbqwerty

@AdriaanB

Heb jouw tips gedaan, op mijn schoolnetwerk werkt het nu goed denk ik..
    Ook heb ik even via het schijfhulpprogramma mijn bevoegdheden hersteld, heeft toch wel 10 dingen moeten herstellen.

Dus misschien waren dit de oorzaken.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.