5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Terrasman

wifi probleem

Beste mensen,
    Ik heb een wifi probleem en vroeg me af of iemand mij kan adviseren. Het is nogal een lang verhaal, maar ik wil het zo duidelijk mogelijk formuleren.
    Ik heb een 24” imac uit 2007, een ipod touch 4e gen. en sinds kort een apple tv.

In het huis waar ik woon is een UPC internet aansluiting met een modem van cisco. Het bereik van de wifi komt niet verder dan de woonkamer en ik woon op de tweede etage. Ik heb toen een Sitecom extender aangeschaft en de instalatiestappen gevolgd. (beneden, dicht bij de Cisco modem geconfigureerd) Daarna heb ik de extender op de eerste etage geplaatst en heb nu bereik op de 2e etage. Voor zover alles goed, maar wanneer ik de mac afsluit of in slaapstand gaat verlies ik het signaal. Via de wifi zoeker kan ik de extender weer vinden, maar soms verschijnt er ook een uitroeptekentje. dan moet ik de extender even uit het stopcontact trekken en dan wordt ie weer gevonden. Ook moet ik de Cisco modem wel eens resetten.

Met de ipod (ook via de extender) heb ik dit probleem niet, maar als ik de apple tv gebruik, heb ik steeds een conflict met iTunes. De film stopt met de mededeling dat ik ‘homesharing’ moet aanzetten, maar op de mac staat ie gewoon aan. Ik zet ‘homesharing’ dan uit en meteen weer aan en kan weer verder kijken. Een uurtje later krijg ik weer dezelfde mededeling en herhaal ik bovenstaande. De afstandbediening app op de ipod valt af en toe ook weg.
    Tot slot; de bewoner op de 1e etage maakt ook wel eens gebruik van de extender omdat hij geen bereik heeft van de Cisco modem.

Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is en ben benieuwd naar reacties.

Met vriendelijke groet,
    Klaas Knol

Bijdrager
    aruba

Let op,er zijn veel appletv3 met WiFi problemen, ik heb de mijne vorig jaar Aprril gekocht
    2 weken geleden terug gebracht ivm WiFi problemen,morgen ligt er een nieuwe klaar.
    Google en vergelijk je toestel code! Er is een omruil actie van Apple!

Bijdrager
    puchelaar

Vage problemen (als in; problemen die niet altijd optreden, of niet consistent zijn of slechts op sommige apparaten) zijn altijd lastig.
    Mijn eerste opwelling is om te zorgen dat router en extender van hetzelfde merk zijn. Theoretisch moeten verschillende merken kunnen samenwerken, maar ik heb dat in de 3x dat ik dat probeerde nooit stabiel gekregen.
    Alternatieve oplossing is om zo’n setje te halen dat via het stopcontact werkt > beneden inprikken en met utp naar je router, en dan boven weer oppikken met het tweede kastje. Eventueel daar nog weer een accesspoint aan om weer wifi te creeren.

Succes met zoeken.

Oh ja, en zorg dat alle apparaten de laatste updates hebben.

Bijdrager
    Terrasman

Beste Aruba en Puchelaar,

Hartelijk dank voor je feedback. @ Aruba; de apple tv had ik al gecheckt en die van mij zou oké moeten zijn.

Ik denk dat de kern van het probleem bij UPC ligt. Die modem/router van hun is gewoon niet goed genoeg. Eigenlijk kun je daar niet meer mee aankomen in deze tijd. Ondertussen heb ik ook bij sitecom geïnformeerd, misschien dat zij me kunnen helpen. (firmware update of zo?) Wie weet.. Als ik er uit kom zal ik dat in ieder geval melden.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Aruba, haalt Apple ook de Apple TV’s op?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.