27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:
    Bijdrager
    Matthiasb

WiFi printer?

Kent er iemand goeie en betaalbare WiFi-printers? Liefst van HP (moet op Mac werken en ik heb veel goede ervaringen met het merk).
    Ik heb al wat rondgekeken, maar er (voorlopig) nog geen onder de 300 euro gevonden… Voor een student is dit wel wat veel :?

Bijdrager
    eubank

Canon Pixma MP600R (Kleur, Print & Scan & Copy, A4, USB 2.0 & 100mbit & 54mbit). Ik heb hem zelf ook en werkt goed samen met mn MacBook en mn Windows machines.

Prijs ligt zo tussen de 250 en 290 Euro

Bijdrager
    Nikita

Wi-Fi printers zijn er bij mijn weten alleen maar in een redelijk hoog segment… Een andere optie is via een Airport Express of Extreme basisstation, maar die dingen kosten natuurlijk ook wel weer wat. En niet alle printers werken (goed) via een Airport…

Bijdrager
    Jarco

Deze is een redelijk goed geprijsde

Bijdrager
    Matthiasb

idd een goeie prijs!
    Maar is nog altijd Lexmark. Heb ik slechte ervaringen mee en alle tests zijn slecht tot zeer slecht; altijd strepen bij het afdrukken etc.
    Of staat Lexmark hier ondertussen al niet meer voor bekend?

Bijdrager
    eubank

Of misschien deze HP, is te koop voor iets meer dan 150 euro:

HP DeskJet 6980 (A4, 9,6/5,8 ppm, USB & 54mbit & 100mbit)

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/nl/nl/sm/WF05a/10709-10713-10953-10953-10945-12184532.html

Bijdrager
    Matthiasb

is ook wel goed…
    Maar zoek vooral een all-in-one.
    Ben toch aan het overwegen om de Lexmark te kopen ook al is de kwaliteit niet goed. Is bijna de enige goedkope oplossing.

Bijdrager
    Jordan_D

Ik heb meerdere wifi inktjet printers geïnstalleerd en ik moet zeggen Canon heeft z’n zaken aardig voor elkaar. Niet te duur, kleur gescheiden ink tanks, groot assortiment papier, gebruiksvriendelijk software en geen gezeur met het gebruik ervan.

Ikzelf heb al sinds de introductie de PIXMA IP4000R. Een perfecte mix van ontwerp en functionaliteit.

Veel succes met je keus.

Jordan_D

Bijdrager
    Bouma

Ik heb een canon pixelmania ip5200r kan ook cd’s bedrukken, moet wel zeggen dat ik de wifi zelden gebruik. Komt mede doordat ik de juiste driver niet geinstalleerd heb op mijn macbook dus druk ik meestal de usb er in.

Verder doet die moeilijk als er meerdere AP’s met de zelfde naam zijn, en dit gebruik ik voor een WDS

Bijdrager
    JJmac

Ik zou een Epson nemen of een Canon.

Hier staat anders nog wel een leuk verhaal
    http://www.macfreak.nl/readnews.php?newsitem=5623

Bijdrager
    karllaurent

Ik heb een Canon IP 4000: al een paar jaar oud maar nog altijd prima.
    Gisteren aangesloten op een nieuwe Airport Extreme: werkt vlekkeloos! Tevoren hing hij aan mijn iMac en ook dat werkte prima voor alle 4 Macs in huis: alleen moest de iMac wel wakker zijn. Nu dus niet meer.
    Ik heb in het verleden 2x een Epson gehad en telkens was het huilen met de pet op: via het raam eruit!
    Van HP hoor ik ook goede dingen.

Bijdrager
    The Podfather

Ik heb een Canon ip 5200r en ben er zeer tevreden over.

Bijdrager
    FilX

Ben ook opzoek naar een printer, en dan vooral een simpele printer die over mijn Airport Express functioneerd. Ik heb gisteren de HP Deskjet D2360 gekocht. Op de doos staat dat hij volledig Mac compatible is, dus ik dacht “mooi, insteken en klaar.” Hij hangt in m’n Airport Express, maar hij doet niks. Wordt wel herkent, maar daar houdt het helemaal mee op. Drivers zijn er nergens te vinden en de driver die ik heb geeft een error. Ga vandaag terug met dat ding.

Ik overweeg nu een Canon Pixma iP1700 printer. Wordt in de Apple Store verkocht. Kan ik er daarom vanuit gaan dat hij prima werkt met de Airport Express ?

Bijdrager
    CaDoc

Ben zelf erg uitgekeken geraakt op inktjet printers. Continue weer naar de winkel voor een nieuw setje cartridges, streperige tekst etc. Als je niet persé kleur wilt kan ik je van harte een Brother HL-2070N aanbevelen. Klein laserprintertje met papierlade, even boven de €100, met een gewone netwerkaansluiting. Gewoon in de Airport Extreme prikken en draaien maar.

Nu een jaar na aanschaf print ik nog steeds met mijn eerste tonercartridge…

Bijdrager
    FilX
    ”CaDoc”

Ben zelf erg uitgekeken geraakt op inktjet printers. Continue weer naar de winkel voor een nieuw setje cartridges, streperige tekst etc. Als je niet persé kleur wilt kan ik je van harte een Brother HL-2070N aanbevelen. Klein laserprintertje met papierlade, even boven de €100, met een gewone netwerkaansluiting. Gewoon in de Airport Extreme prikken en draaien maar.

Nu een jaar na aanschaf print ik nog steeds met mijn eerste tonercartridge…

Goeie tip. Tekst is de hoofdzaak, dus een laser is helemaal zo gek nog niet. Ik ga het eens onderzoeken.

Wat betreft de netwerkaansluiting van de printer, betekend het dan dat je een netwerk kabel kan trekken tussen de printer en de airport express en je via een IP adres je printer aanspreekt ? Ik zou hem dan ook aan mijn router kunnen hangen lijkt me zo, al heeft AE dan toch de voorkeur…

Dan nog een vraag, hoe veilig is het om een laser printer 2de hands te kopen ?

Bijdrager
    FilX

Heb nu een Brother HL-2030 laser printer op het oog. Als het goed is werkt die ook met een Airport Express volgens de Brother site. Iemand ervaring met deze printer ?

Bijdrager
    J.C.

Sorry voor het Hijacken van de topic, maar deze vraag kwam gister in me op toen ik in een krantje keek naar Wireless printers. En nu we het daar toch over hebben :D

Mijn vraag is wanneer je een 801.11G printer aan een Airport Extreme (801.11N) hangt, dan de netwerk snelheid verslechtert naar G standaard? Is dit alleen wanneer de printer actief is, of ook wanneer hij idle aan het netwerk hangt?

Iig olgens deze reviews moet het een uitstekende printer zijn. Ga er zelf ook misschien nog even naar kijken 8)

Bijdrager
    FilX
    ”J.C.”

Iig olgens deze reviews moet het een uitstekende printer zijn. Ga er zelf ook misschien nog even naar kijken 8)

Die indruk krijg ik ook, dat dit een goede, compacte laser printer is. Jammer dat hij geen netwerkondersteuning heeft. Ben een beetje aan het surfen geweest op de Brother site en daar in de FAQ dit tegen gekomen mbt de samenwerking met een Airport Express:

Brother site FAQ

Ik vraag me dan af: Alleen de printfunctie kan gebruikt worden. Is dat niet waar een printer toe dient ?

Daarnaast staat dit zelfde antwoord en vraag bij alle laser printers, dus is het antwoord wel betrouwbaar of werken domweg alle Brother laser printers prima met een AE via USB ? Maar dan natuurlijk alleen met de printfunctie, whatever that means:wink:

Oh, trouwens, zit er een toner bij als je zo’n laser printer nieuw koopt ? Kweet niet waarom, maar ik twijfel er nogal aan of dat het geval is en kan het nergens vinden…

Bijdrager
    CaDoc
    ”FilX”

Heb nu een Brother HL-2030 laser printer op het oog. Als het goed is werkt die ook met een Airport Express volgens de Brother site. Iemand ervaring met deze printer ?

Heb zelf een HL-2040 en een HL-2070N (zo goed bevallen ze). Had eerst alleen de 2040, toen wilde mijn vrouw ook een laserprinter dus de 2070N erbij gekocht. De HL-2030 is dacht ik een nét iets langzamer zusje van de HL-2040 en de HL-2070N is een HL-2040 met netwerkaansluiting. Je plugt gewoon een netwerkkabel in de printer en in de router en je kan printen met elke computer op het netwerk die de printerdriver geïnstalleerd heeft. Het gaat hier om een normale CUPS-driver, lekker standaard.

De 2040 is net iets sneller maar over de snelheid heb ik helemaal niets te klagen dus die 2030 zal je hoop ik prima bevallen. Het énige minpuntje dat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is dat de ventilator bij gebruik (en een paar minuten daarna) wat blaast; daarna gaat hij gewoon automatisch weer op stand-by.

Bijdrager
    FilX

Hey CaDoc, dank je voor je ‘review’. Ik denk dat het inderdaad de Brother gaat worden, nog even naar het buget kijken, anders pak ik toch die 2070N vanwege de netwerk ondersteuning. Dat is toch flexibler en je weet maar nooit wat er in de toekomst gaat gebeuren.

Zit er een toner bij als je een Brother nieuw koopt in de winkel, of komen die kosten nog bij de aanschafprijs ?

Bijdrager
    CaDoc
    ”FilX”

Zit er een toner bij als je een Brother nieuw koopt in de winkel, of komen die kosten nog bij de aanschafprijs ?

Toner zat er bij, netwerkkabel/USB kabel overigens niet

Bijdrager
    FilX
    ”CaDoc”
    ”FilX”

Toner zat er bij, netwerkkabel/USB kabel overigens niet

Thanx voor alle info. Ik ga eens even naar een goede prijs opzoek,

Bijdrager
    FilX

Nou, heb net een Brother HL-2030 voor een prikkie kunnen kopen en…. hij doet het !!!

Prikte hem in m’n Airport Express, nieuwe drivers (CUPS) gedownload van de Brother site en hij werkt vlekkenloos…

Nou die HP nog dumpen en klaar is kees…

Bijdrager
    CaDoc

Gefeliciteerd :)

Bijdrager
    Melle

hoi hoi

Ik ga bijna 100% zeker den pixma MP600r aanschaffen,
    wel vrij duur natuurlijk (230euro) maar ik geloof dat ie dat wel waard is…
    (en hij komt dan mooi te staan naast de imac die ik ga bestellen van het moment leopard uit komt….)

heel belangrijk is dat hij ook een “cardreader” is.
    De vraag is nu: werkt die cardreader ook vlot over wifi?

voila
    alvast bedankt

Michael

(en mocht er nog iemand ervaringen hebben met bijvoorbeeld inkverbruik
    of ervaringen met zelf navullen (inkt inspuiten): altijd welkom!)

Bijdrager
    thomdebom

Ik heb zelf de Pixma MP610. Is echt een hele fijne printer (multifunctional). Heel zuinig in het gebruik en niet heel duur in aanschaf (215 euro). Ook nog eens een mooie printer die heel veel kan (direct van geheugenkaartjes printen en dat soort onzin).

Probleem is alleen wel dat er op dit moment nog geen driver voor Leopard is (ook niet voor de MP600). Zal niet lang duren volgens Canon (had de hekpdesk gebeld), maar toch niet heel relaxed dat ik nu niet kan printen/scannen.

Ik lees nu net dat het ook een cardreader moet zijn. Dat is deze geloof ik niet. De geheugenkaart wordt niet gemount op de computer… Wat dat betreft heeft het alleen functionaliteit voor direct printen vanaf de geheugenkaart.

Bijdrager
    bassbug

Al een jaartje de Brother 2030 HL en deze laser printer kost geen drol (onder de 100 euros).
    Print uitstekend en sinds een maandje aan de Airport Extreme. Gewoon gaan met de banaan!

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.