8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Nagelschip

Wifi op volle sterkte maar verbind niet (Airport Time Capsule)

Ik heb een Airport Time Capsule (2GB) welke ik al een tijdje als router gebruik (internet komt van Ziggo). Deze heeft een jaar perfect gewerkt. Maar na de installatie van Mavericks (misschien toevallig) werkt het verbinden niet goed meer.

Het toont op alle apparaten (iphone, ipad, imac) een volle sterkte Wifi ontvangst…maar geen internet! Pas als ik de Airport aan- en weer uitzet pakken de apparaten het Wifi ontvangst op en werkt het gewoon goed.

Alle apparaten verliezen meestal ’s nachts de verbinding, waardoor ik elke ochtend de Airport aan- en uit moet zetten zodat ze weer kunnen verbinden. Heel irritant!

Wat kan dit probleem zijn?

Dank alvast.

Bijdrager
    nicj56

Is deze wel volledig geupdate? Ik namelijk dezelfde. Die heeft dit niet, maar is wel nog redelijk nieuw.

Sleutelbeheerder
    Night

Heb je ook de allerlaatste TC updates geïnstalleerd?

Inactief
    Anoniem

Hoe ziet uw netwerk er verder uit? Het ziggo-apparaat… Is dit zuiver een modem of een modemrouter? In dit laatste geval, staat de router in brugmodus?

Bijdrager
    NielsH

Hier een gelijk probleem gehad. Uiteindelijk lijkt het verzetten naar een WPA2 persoonlijk beveiliging van het netwerk de oplossing te zijn.

Bijdrager
    Nagelschip

TC geüpdate ja. Zelfs ergens gelezen dat het probleem de update kon zijn en toen een versie terug gezet… Geen oplossing.

Ziggo mode heb ik in brugmodus laten zetten, zodat de TC de router word. Dit werkte altijd perfect en iedereen had internet hier in huis, zowel overal in huis met wifi (zelfs zolder!) als met ethernet kabel.

Mijn draadloze netwerk heeft een WPA/WPA2 beveiliging met wachtwoord.

Alles hierboven werkte een jaar perfect. Maar op een of andere duistere wijze vervalt de internet-verbinding via wifi na een paar uur, en moet ik de TC resetten zodat iedereen weer wifi heeft. De verbinding geeft hij wel op volle sterkte weer… maar maakt gewoonweg geen verbinding.

Het enige dat de afgelopen tijd is veranderd, is dat ik een nieuwe iMac heb, en daar Mavericks op geïnstalleerd heb. Vreemd!!

Bijdrager
    Nagelschip

@ NielsH
    Jij hebt het wifi netwerk dus enkel een WPA2 persoonlijke beveiliging gegeven? Ik ga het proberen…

Bijdrager
    Nagelschip

Niels, dit lijkt het probleem geweest te zijn! Alle apparaten blijven nu gewoon automatisch in verbinding ! Thanks.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.