8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    sroelofs

Wifi op iMac klapt er uit

Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende probleem: Afgelopen november heb ik een iMac (medio 2011) aangeschaft. Ik ondervond toen problemen met het downloaden van grote bestanden, o.a. updates van apple zelf. Ik heb verbinding met mijn wifi en kan gewoon op internet, echter wanneer ik dus grotere bestanden / updates ga downloaden klapt de wifi eruit (al na een mb of 5 vaak). Wegens tijdgebrek heb ik het toen even tijdelijk opgelost door een kabel naar de time-capsule te trekken om de updates binnen te halen, bekabeld gaat het dus perfect. (Overigens werkt alles via wifi wel perfect op 2 maal Macbook Pro)

Inmiddels is er wat meer tijd en ben ik er toch mee aan de gang gegaan. Ik heb de iMac leeggemaakt en ben teruggegaan naar de fabrieksinstellingen. Het probleem blijft zich echter voordoen. Ook het opnieuw configureren van zowel router als time-capsule mocht niet baten.

Ik heb vandaag dan ook contact gezocht met Apple Care en na wat standaard handelingen verzochten ze mij om nog 2 dingen te proberen;
    * De router resetten
    * verbinding maken op een ander netwerk

Het resetten van de router had ik al meerdere malen geprobeerd en bied geen oplossing, net als het verbinden op de wifi van mijn buren. Dus heb weer terug gebeld. Kreeg een andere medewerker te spreken dan de eerste keer en die heeft contact gezocht met de 2e techische level na het lezen van de case. Vervolgens kreeg ik te horen dat het probleem bekend is bij iMacs en dat ze er mee bezig zijn. Het zou iets softwarematigs zijn en ik moet wachten op een update. Als oplossing konden ze mij het trekken van een kabel over de trap aandragen. Wanneer deze update er is konden ze mij niet vertellen (terwijl het dus al zeker sinds november bestaat).

Zelf heb ik mijn twijfels of het wel softwarematig is. Mijn vraag is dan ook:
    * Zijn er meer mensen die dezelfde problemen ondervinden?
    * Als het wel softwarematig is, wat voor een actie zou ik zelf nog kunnen ondernemen zolang er geen update is?

Bijdrager
    Springer

Ik had hetzelfde probleem, 27″ iMac van eind 2009.
    Had ook met kabel, router opnieuw instellen opstarten en wifi uit en dan weer inschakelen en steeds na een paar minuten weer geen verbinding en zag het netwerk niet waarna op de Mac wifi uit en weer aan was er weer voor een paar minuten verbinding.
    Ik heb sinds vorige week in de router (airport extreme) de kanaal instelling van automatisch naar 1 gezet en probleem heeft zich niet meer voor gedaan.

Bijdrager
    1984

Hier het zelfde met de nieuwe iMac ervoor stond er een oudere Mac (geen probleem met draadloos internet) echter de 27″ had slecht , en regelmatig helemaal geen verbinding, ook nog de verbinding met laptops gecontroleerd en de instellingen van de iMac gecontroleerd, uiteindelijk via een ethernet kabel aangesloten, Tja dat is de prijs van design…?
    Dat probleem kom je regelmatig tegen
    http://www.onemorething.nl/community/topic/internet-op-nieuwe-imac-27-langzamer-dan-op-2-jaar-oude-macbook-pro

Geen wifi bereik in huis?

Bijdrager
    sroelofs

@ Springer: Kanalen in de buurt hier ook al bekeken en mee lopen spelen, het biedt echter geen uitkomst. Daarnaast, met de 2 MBP, iphones, en ipad nergens geen problemen mee in huis.

@1984 Gezien het feit dat jij (en ook anderen lees ik) er met oudere types geen last mee hadden, ga ik alleen maar sterker twijfelen of het wel software-matig is. Je zou dan toch gaan vermoeden dat er bij de nieuwe types een ander soort wireless kaartje in is gegaan, die blijkbaar slechter functioneert.

Bijdrager
    joeri26

Welke router heb je?

Bijdrager
    sroelofs

Een ZyXEL 2602HW en die gaat vervolgens via ethernet naar mijn time-capsule. De TC verzorgd de wifi

Bijdrager
    joeri26

Als je in je modem/router (ik ken ‘m overigens niet) de netwerkinstellingen op b/g zet ipv b/g/n? Als dat niet werkt zou je daarna nog kunnen spelen met verschillende kanalen, in plaats van deze op “auto” te laten staan.

Bijdrager
    sroelofs

@ joeri26 Het mag allemaal niet baten. Overigens heb ik zojuist de nieuwe OS update ge├»nstalleerd, maar ook dit helpt niet. Al had ik het toch stiekem gehoopt, omdat in de omschrijving iets stond over de wifi-problemen op mac’s bij het wakker worden uit de slaapstand.:-(

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.