20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    Novix

Wifi-ontvanger MacBook Pro niet zo ‘pro’?

Hey

Ik neem mijn laptop tegenwoordig regelmatig mee naar school, waar alle studenten onbeperkt draadloos internettoegang krijgen. Nu is er 1 lokaal waar ik geen signaal kan ontvangen, de ‘lange zaal’, waar ik vele uurtjes plannen zit te tekenen.

Alle mensen die Windows draaien (die ik gezien heb tenminste) geraken hier probleemloos op het netwerk, maar het AirPort symbooltje op elke MacBook Pro blijft lichtgrijs (geen ontvangst). Ik doe architectuur, en daar zijn redelijk veel mensen met een Mac, allemaal hetzelfde resultaat.

Weet iemand hoe dit kan? Is de Wifi-Ontvanger die in de notebooks van Apple zit niet krachtig genoeg, of is er een ander probleem? Vind ik wel héél jammer voor zo’n dure notebook…

Groeten!
    Klaas

Bijdrager
    Afroman

Hoe oud is je Pro?
    Want misschien heb jij nog een 802.11G kaartje, die kan minder aan dan het N kaartje.

Bijdrager
    Novix

Ik heb het laatste model van vorige generatie:

15″
    2.5 GHz Intel Core 2 Duo
    Geforce 8600 GT met 512 mb videogeheugen

Serieus, voor mij is het een raadsel :roll:

[code:1:e359289839]Informatie over AirPort-kaart:

Type draadloze kaart: AirPort Extreme (0x14E4, 0x8C)
    Taalversie draadloze kaart: Wereldwijd
    Firmwareversie draadloze kaart: Broadcom BCM43xx 1.0 (5.10.38.24)
    Huidig draadloos netwerk: 0016019802E8
    Draadloos kanaal: 11[/code:1:e359289839]

Bijdrager
    Josebo.

http://support.apple.com/kb/SP4

Daar zit gewoon een N kaartje in, daar kan het dus niet aan liggen!
    Misschien dan toch aan het materiaal waarvan de MBP is gemaakt. Ik heb wel eens gehoord dat aluminium straling kan tegenhouden waardoor signalen minder sterk worden en er dus ook minder signalen ontvangen worden..

Bijdrager
    sven-
    ”Novix”

Ik heb het laatste model van vorige generatie:
    15″
    2.5 GHz Intel Core 2 Duo
    Geforce 8800 GTx met 512 mb videogeheugen

Dit moet zijn: 8600M GT met 512MB videogeheugen.

Bijdrager
    Novix

^ Aangepast; waar zat ik met men gedachten… :)

Bijdrager
    KingAchille

Ik heb exact hetzelfde probleem in de aula. Alle Windows bakken hebben wél ontvangst en ik heb absoluut niets!
    Mvg,

Bijdrager
    sven-

Waarschijnlijk zijn die Windows bakken allemaal van plastic gemaakt?

Bijdrager
    KingAchille

Waarschijnlijk wel… Enfin, het zou toch niet mogen in feite…
    Prettige kerstnacht nog!:)
    Mvg,

Bijdrager
    saewer

Het heeft er inderdaad mee te maken dat je MacBook Pro Alu is. Hierdoor wordt het signaal belemmerd.

Je zou een externe versterker kunnen aanschaffen. Ik weet alleen niet of ze OS X ondersteunen.

Bijdrager
    Neptunus

Toch wel heel raar! Ontvangt mijn MacBook (2007) dan ook een sterker signaal dan de nieuwe?

Bijdrager
    sven-

In principe wel ja, ook al zou het verschil niet te groot mogen zijn.

Bijdrager
    BG

Bekend probleem idd alle powerbooks (Ti+Alu) en macbook pro’s hebben er last van. Door de Aluminium behuizing wordt een soort kooi gevormd die electromagnetische straling afweert, de zogeheten Kooi van Faraday.

Mogelijk dat Apple over enige tijd met keramische notebooks op de markt komen, waarvoor ze vorig jaar een patent hebben aangevraagd waardoor het probleem opgelost is. eerst zullen waarschijnlijk de waterstraalmachines voor de nieuwe unibody’s terugverdiend moeten worden.

Bijdrager
    mausklaus2002

Ik heb ook een macbook pro van 1,5 jaar oud. Als ik deze met windows opstart heb ik wel ontvangst op het netwerk, maar onder OSX dus niet. Het kan dus ook zijn dat OSX fouten maakt. Meestal is de downloadtijd ook veel sneller onder windows.

Bijdrager
    Superflu

Ben je zeker dat je niet eerst moet verbinden via VPN, of zo? Lijkt me sterk/stom van de netwerkbeheerder dat je op school zomaar op het draadloos netwerk zou kunnen.

Bijdrager
    potatox

Zoals al hierboven genoemd is, ligt het aan het feit dat je MacBook Pro van aluminium is gemaakt. De MacBook van mijn broertje ontvangt veel meer wireless basisstations en het signaal is ook sterker. Helemaal leuk is het als je de MacBook Pro dichtklapt en haar gebruikt met een extern scherm, dan zakt de signaalsterkte nog meer in.

Bijdrager
    Gilles

hey ik had vorig jaar net hetzelfde voor in diezelfde lange zaal:p met mijn plastieken macbook. Dus aan het materiaal zal het wel niet liggen.

offtopic: gewoon wachten tot je in je 2e bachelor zit dan krijg je daar nooit meer les, en heb je overal internet

Moderator
    Poezenbeest

Ik zou er eerder aan denken dat de kaart op N staat en dus een ander signaal oppikt… Zoek even naar het programma APGrapher en kijk even welke netwerken er op welk signaal binnenkomen… Misschien dat jij een N-netwerk pakt, terwijl de rest een b/g-netwerk heeft… Ook kan je met dat programma het sterkste signaal oppikken en dat in de lijst met voorkeursnetwerken zetten.

Bijdrager
    Eyeseesea

Probeer eens of Airradar hem wel ziet http://www.koingosw.com/products/airradar.php

Bijdrager
    Melle

Hmmm, even dit oude topic “spammen”. Heb sinds kort nieuw ACD 24″ (fantastisch ding, ongelooflijk eigelijk) Ik gebruik hem nu gekoppeld aan een macbook pro (3maand oud) en alles werkt heerlijk. Bijna alles, het scherm van de macbook is dichtgeklapt en de macbook staat mooi uit het zicht. Het is alsof ik werk op een iMac, maar dan wel eentje die nog veel mooier is dan het origineel… Maar dus het probleem: de internetontvangst met het scherm dichtgeklapt = redelijk droevig. Momenteel naar last.fm aan het luisteren. Af en toe valt het signaal gewoon weg. Daarnet op deredactie.be kan de laptop de filmpjes niet laden. Dat is toch wel heel erg stom van apple. Vooral omdat ze deze setup zo promoten…

Valt er hier iets aan te doen? (heb geen kavel voor ‘vast’ internet…)

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.