15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    ojeroeno

wifi niet op iPhone wel op macbook

Beste,

Ik heb al ongeveer 2 dagen dat mijn wifi het wel doet op mijn laptop, maar niet op mijn telefoon.
    Laptop: 3 streepjes
    mobiel: 1 streepje of niks

ook staat de wifi heel vaak niet bij de instellingen
    hoe kan dit?

Bijdrager
    KarelWillem

Hoe dat kan?

Dat kan omdat je iPhone problemen met WiFi heeft denk ik.;)

– Heb je de iPhone al eens herstart (helemaal uitzetten, dan weer aanzetten)
    – Helpt dat niet dan kun je de iPhone eens herstellen in iTunes

Wat voor iPhone is het. Toevallig één uit de 4-serie?

Bijdrager
    McPim

Waar zit je WiFi ‘zender’? 3 streepjes op je laptop is ook niet veel, dus ga eerst eens dichterbij staan en kijk of je telefoon dan wel contact maakt.

Bijdrager
    ojeroeno
    KarelWillem op 01 september 2016

Hoe dat kan?

Dat kan omdat je iPhone problemen met WiFi heeft denk ik.;)

– Heb je de iPhone al eens herstart (helemaal uitzetten, dan weer aanzetten)
    – Helpt dat niet dan kun je de iPhone eens herstellen in iTunes

Wat voor iPhone is het. Toevallig één uit de 4-serie?

Ik heb een iPhone 6… herstel via iTunes gaat dan niet alles weg?

Bijdrager
    ojeroeno
    McPim op 01 september 2016

Waar zit je WiFi ‘zender’? 3 streepjes op je laptop is ook niet veel, dus ga eerst eens dichterbij staan en kijk of je telefoon dan wel contact maakt.

Ik bedoel met 3 streepjes, gewoon de meeste streepjes die je kan hebben op een macbook

Bijdrager
    McPim

Ah, ok. Ik zie het onderste ‘puntje’ als eerste streepje :wink: maar in dat geval is bereik het probleem dus niet.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  McPim.

Bijdrager
    McPim

Welk merk/type WiFi router gebruik je en heb je die al eens herstart?

Bijdrager
    KarelWillem
    ojeroeno op 01 september 2016

…Ik heb een iPhone 6… herstel via iTunes gaat dan niet alles weg?

Je hebt als goede Apple-burger toch gewoon een nette reserve-kopie?*

Dus nee, dan is niet alles weg. Dat zet je na herstellen gewoon weer terug.

(*De meesten antwoorden dan echter: nee.;) )

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  KarelWillem.

Moderator
    Night

Voordat je zo drastische stappen onderneemt, kun je ook eerst eens je netwerkinstellingen resetten. Dat wil ook nog ooit wel eens schelen. Je hoeft dan alleen maar even je netwerk(en) opnieuw toe te voegen.

Maar het is algemeen bekend dat iPhone minder goede wifi-ontvangst hebben dan een laptop of desktop. De antenne is gewoonweg een stuk kleiner.
    Wat scheelt het als je met je iPhone dichterbij de router gaat staan?

Bijdrager
    ojeroeno
    Night op 01 september 2016

Voordat je zo drastische stappen onderneemt, kun je ook eerst eens je netwerkinstellingen resetten. Dat wil ook nog ooit wel eens schelen. Je hoeft dan alleen maar even je netwerk(en) opnieuw toe te voegen.

Maar het is algemeen bekend dat iPhone minder goede wifi-ontvangst hebben dan een laptop of desktop. De antenne is gewoonweg een stuk kleiner.
    Wat scheelt het als je met je iPhone dichterbij de router gaat staan?

Het scheelt niet heel veel, heb dan wel weer meer bereik, maar vaak staat er zelf geen 1 wifi in de instellingen bij wifi’s

Bijdrager
    ojeroeno
    McPim op 01 september 2016

Welk merk/type WiFi router gebruik je en heb je die al eens herstart?

KPN en dan met glasvezel, al erg vaak kastje uit en aan gezet maar zonder resultaat, ook hebben we wifi versterkers gekocht maar ook dit lost niks op.

Bijdrager
    McPim

Hoe doet je iPhone het op andere netwerken (niet thuis dus)? Als daar geen problemen zijn zou ik het toch eerst in je eigen netwerk-setup zoeken. Als versterkers niet goed geconfigureerd zijn kunnen ze de boel ook verstoren. Om dat uit te sluiten zou je die even uit kunnen zetten zodat alléén je KPN kastje WiFi geeft, daar niet te ver vandaan gaan staan en dan eens kijken of dat scheelt. En probeer daarna ook eens een ander WiFi kanaal in de instellingen van je KPN kastje om eventuele storingen van de buren uit te sluiten.

Moderator
    Night

Of ga even naar je buurman en vraag of je even bij hem mag inloggen op zijn router. Als dat wel voldoende signaal oplevert, weten we in ieder geval waar het probleem ligt.
    Als het daar ook drama is, dan ligt het dus aan je telefoon.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  Night.

Bijdrager
    ojeroeno
    Night op 01 september 2016

Of ga even naar je buurman en vraag of je even bij hem mag inloggen op zijn router. Als dat wel voldoende signaal oplevert, weten we in ieder geval waar het probleem ligt.
    Als het daar ook drama is, dan ligt het dus aan je telefoon.

Ik weet de code van mijn buren wifi, ik heb daar ookal op ingelogd, dan doet die het beter maar nog steeds rampzalig slecht. ligt dus denk ik echt aan mijn telefoon. ook werkt de wifi bij mijn familie wel gewoon in mijn kamer, overal, alleen op mijn telefoon niet.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  Night. Reden: 1x op 'verzend' klikken is voldoende

Moderator
    Night

Netwerkinstellingen al gereset?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.