6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    macsiem

wifi netwerk vergroten

Omdat ik niet tevreden ben met de ‘power’ van het signaal van mijn airport extreme wat verderop in huis heb ik een airport express gekocht om het netwerk uit te breiden. Met het airport configuratie program heb ik de volgende opdracht uitgevoerd: ik wil dat mijn airport express draadloos verbinding maakt met mijn huidige netwerk, dus verbinding maakt met de extreme, die aan het modem hangt met een ethernet draad. Alles lijkt gelukt te zijn want het groene lampje op de extreme brand ten teken dat er verbinding met internet is. Toch heb ik het idee dat mijn macbook nog steeds het zeer matige signaal van de extreme opvangt (ongeveer 15 meter verder) terwijl de express nu 50 centimeter van de macbook staat.
    Met het program AP Grapher zie ik als signaal sterkte ook nog steeds staan -70 en bij MAC ook nog steeds de code die past bij de verderop staande extreme. je zou toch verwachten dat je het veel sterkere signaal ziet van de nabij gelegen experss.
    Een lang verhaal, maar hoe kan ik zien dat ik nu toch verbinding heb met de dichtbij gelegen exprees dus krachtig signaal?
    Bestaat er nog een andere signaalsterkte meter, die dit aangeeft?

Bijdrager
    rotrax

er is een widget die airport traffic heet

Bijdrager
    WaZoo

iStumbler doet het ook nog steeds goed, maar ik ben ook wel benieuwd naar jouw vraag; of daar nog een preciezer apje voor is…

Bijdrager
    EL Mystica

Een redeneringsfout lijkt me vooral de oorzaak:

Je Extreme staat op pakweg vijftig meter van je MacBook. Je Express staat op 50 cm van je MacBook. Dan wil dat zeggen dat je Express op 49,5 meter van je Extreme staat. Die ontvangt dan een even zwak signaal …

Plaats je Express eens halverwege tussen je Extreme en je MacBook, en kijk dan nog eens.

Bijdrager
    macsiem

Ik denk dat ik een hele verkeerde installatie van de airports had gedaan.
    Ik ben opnieuw begonnen en nu zowel de Extreme (die aan het modem hangt) als de Express (een etage verderop) handmatig te configureren en wel als volgt (Airport conf. program en dan Handmatig aanklikken)
    De Extreme wordt als WDS-primium geconfigureerd en de Express (die dus verder weg staat) als WDS-externa. Daar wordt ook gevraagd van welk netwerk hij de ‘externa’ ( zeg maar het kind) wil zijn. Je geeft dan de naam op van het reeds bestaande netwerk, dat van de Extreme.
    Nu zie ik in AP-Grapher ook twee Airports staan met elk dezelfde netwerknaam, maar wel met verschillende signaal sterktes. De meest dichtbij de computer geeft nu een krachtig signaal en degene verder weg, een etage lager maar een mager signaal.
    De vlag kan uit: Ik heb nu een veel groter bereik met een prima stabiele verbinding. Mij iPod touch valt nu ook niet meer weg.
    Leuke hobby toch die computers, ben 3 uur aan lezen en klooien geweest.

Bijdrager
    WaZoo

Oh, dat probleem had ik niet uit jouw bericht gelezen, sorry, want als sinds ik een stuk of 4 express(en) door het huis heb doe ik ook alles handmatig. Eentje (bij het modem) is de Premium, eentje een Bridge en nog twee een Externe. Niet dat het daardoor veel handiger is geworden, maar voor mij wel veeeel inzichtelijker. Zeker nu er ook een TimeCapsule en een AppleTV aanhangt…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.