3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    pwessels

Wifi netwerk verbeteren

Op dit moment heb ik een Time Capsule (uit 2009) die via een ethernet kabel verbonden is aan mijn ADSL-modem/router. De Time Capsule wordt gebruikt voor back-ups (Time Machine) en om een draadloos netwerk op te zetten. Daarnaast heb ik in een andere kamer een Airport Express (ook uit 2009) om het draadloze netwerk uit te breiden.
    De Time Capsule is dual band (2,4 en 5 GHz), maar de Airport Express ondersteund alleen 2,4. Op het netwerk zitten 2 MacBook Pro’s, een iPad 2 en 2 iPhone 3GS.
    Op dit moment draait het hele netwerk dus op 2,4 GHz (door Airport Express en door iPhones). In de toekomst wil ik overstappen op een iPhone 4S, maar ook die ondersteunt alleen 2,4 GHz.

De Airport Express geeft op dit moment behoorlijk wat kuren en ik moet hem regelmatig opnieuw opstarten om het netwerk weer aan de praat te krijgen. Ik zit dus heel erg te overwegen om de Airport Express te vervangen.

Mijn vraag is: wat zal ik doen?
    Een nieuwe Airport Express kopen?
    Of kan ik beter gaan voor een Airport Extreme die dual band ondersteunt, zodat ik in het hele huis een 2,4 en een 5 GHz netwerk heb? Kan je überhaupt in dual band een draadloos netwerk uitbreiden? Met andere woorden kan je op de Time Capsule 2 netwerken instellen (apart netwerk voor 5GHz) en vervolgens in de Airport Extreme beide netwerken draadloos uitbreiden?

Inactief
    Anoniem

Zit je Airport Express via een draad verbonden met de Timecapsule of via wifi?

Bijdrager
    pwessels

Via wifi. De Airport Express dient als uitbreiding van mijn draadloze netwerk. Ik kan/wil verder geen draden trekken en het draadloze netwerk van mijn Time Capsule dekt niet de hele woning.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.