5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Jiri

Wifi netwerk opzetten m.b.v. Airport Extreme/Express.

Hallo,

Ik heb een probleem met het opzetten van mijn Wifi netwerk m.b.v. Airport Extreme/Express routers in mijn nieuwe (gewapend betonnen) huis.
    Het huis bestaat uit 4 verdiepingen. Het internet (xs4all) komt binnen op de begane grond. Maar ik wil internet tot op zolder. En goed ook, want er moeten films vanaf een mac mini naar een apple tv en een Ps3 naar zolder gestreamd worden.
    Ik kan en wil geen utp kabels trekken in het huis, dus alles moet draadloos gebeuren.
    Nu heb ik 2 Airports extreme en 2 airports expressen gekocht. (allemaal “n” routers)
    De eerste exterme hangt via utp aan het xs4all modem, en kan probleemloos internet verspreiden tot aan de eerste verdieping. Hoger komt ie helaas niet vanwege de zware bewapening in het huis.
    Dus heb ik op de eerste en de 2e verdieping een express geplaatst om zo het netwerk te verspreiden via de optie “netwerk uitbreiden”.
    Maar ondanks dat er op alle routers de groene lamp brand heb ik op de tweede en 3e verdieping geen contact met het netwerk. (0 streepjes – geen bereik). Zelf als ik 3 meter naast de express ga zitten met mijn macbook.
    Ik vraag me af of de optie “netwerk uitbreiden” wel de goede is? kan ik soms beter de “WDS” functie gebruiken?

Graag advies, want ik kan me niet voorstellen dat 4 airport routers het gewapend beton niet kunnen penetreren?
    Zijn er ook mogenlijkheden op het signaal van de express of extreme te “boosten”?

Dank en groet,
    Jiri

Bijdrager
    Hansi2124

Volgens mij moet dat met WDS. Kijk voor meer info in de Help van het Airport Conf. Programma. Waarom je deze optie beter kan gebruiken dan “breid draadloos netwerk uit”, weet ik echter niet. Kijk ook in het Sticky van dit forum voor nog meer info.

Bijdrager
    NOOBnl

Ik ben ook vanplan om mijn netwerk uit te breiden middels een airport express.
    Echter wat ik wil is in mijn werkruimte een klein bekabeld netwerkje maken op
    een ander subnetmask dan mijn privé netwerk. Is het mogelijk om in deze de
    airport express enkel te gebruiken als gateway en via de utp internet te voeden
    aan een bekabeld netwerk? Alvast bedankt voor jullie reacties.

Bijdrager
    Hansi2124
    ”NOOBnl”

Ik ben ook vanplan om mijn netwerk uit te breiden middels een airport express.
    Echter wat ik wil is in mijn werkruimte een klein bekabeld netwerkje maken op
    een ander subnetmask dan mijn privé netwerk. Is het mogelijk om in deze de
    airport express enkel te gebruiken als gateway en via de utp internet te voeden
    aan een bekabeld netwerk? Alvast bedankt voor jullie reacties.

Je kan hier beter een apart onderwerp over maken, anders loopt op die manier alles door elkaar heen. zou erg onoverzichtelijk worden:-(

Bijdrager
    NOOBnl

Inmiddels onderwerp in een appart toppic besproken en opgelost…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.