5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    jebman

wifi netwerk met snelheden wisselend per apparaat

Hoi,

de laatste tijd heb ik naar mijn gevoel een instabiel wifi netwerk. De provider is heel stabiel met 50up/5down met een kabeltje aan de TC (laatste model). Wanneer ik met de ipad air speedtest.net doe vaak ook deze snelheden. Op een iphone 4s met ios6 haal ik naast de TC tot 30 down.
    Nu komen mijn ipads opeens niet meer boven een paar mb download, de iphone ongeveer hetzelfde gebleven.

Ook op mijn imac (najaar 2013) wisselende wifi prestaties. Vaak te verhelpen met wisselen van andere preset netwerkvoorkeuren.

Ik heb de TC gereset, 10 min uit, 10min aan zonder netwerkkabel afkomstig van kabelmodem, eerder kabelmodem al reset. Op de ipad netwerk vergeten gedaan, reboot dmv home en aan/uit. Alles zonder enig resultaat en ipv de 50 down nu 1,5 down. Zelfde verhaal op de ipad air als een ipad 4.
    Er zitten nog 2 andere airport versterkers (uitbreiden netwerk) in het netwerk. Als ik in de buurt van deze apparaten ben zelfde verhaal. Het is dus niet een defecte antenne in de TC.

Hoe kan ik ontdekken wat er loos is, hoe kan ik eea verhelpen?

Thanx.

Bijdrager
    jebman

Ik heb op de imac op zolder ontvangst van 3x b/g/n signaal op de 2,4 GHz van de 3 airportapparaten in huis op de 5GHz 1x a/n en 1x ac. Allemaal hetzelfde netwerk van mij dus.
    De ontvangst van het 2,4 Ghz b/g/n op de tussen etage van een ouder model AirPort Extreme is veruit het sterkste.
    Is het eigenlijk mogelijk om via de instellingen netwerkvoorkeuren in te stellen dat ik alleen via 5Ghz verbinding wil maken en/of alleen via de ac kanalen? Of kan dat alleen door het 5Ghz kanaal een andere naam te geven? Juist niet gedaan omdat de iOs apparaten dan niet zelf kunnen kiezen welke de beste is.

Bijdrager
    jebman

Na opnieuw fabrieksinstellingen TC heb ik op zolder 30 down, met draadje op laptop 50 down, met ipads direct naast TC en rest van huis 1-2 download. Rara. De laatste ipad air en imac gebruiken toch vergelijkbare protocollen met b/g/n/ac netwerken??

Bijdrager
    fred44nl
    jebman op 16 maart 2014

De laatste ipad air en imac gebruiken toch vergelijkbare protocollen met b/g/n/ac netwerken??

jawel, maar niet dezelfde hardware:)

Bijdrager
    jebman

Laptop haalt ook op wifi op 5m van de TC 50down/5up.
    iPads blijven op 9down hangen? Vernieuw lease gedaan, netwerk vergeten, wifi aan/uit niets maakt uit.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.