25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    nogeending

Wifi: itunes ziet iphone niet

Op mijn iphone heb ik het appje remote geïnstalleerd.
    Iphone op mijn itunes gesynchroniseerd(usb)
    itunes ingelogd met het zelfde apple id.

Nu wil ik een bibliotheek toevoegen maar itunes ziet mijn iphone niet.
    Wat nu?

Moderator
    unSOUND

Zitten de iPhone en de Computer op hetzelfde netwerk ?

Bijdrager
    nogeending

yes

Bijdrager
    Yggdrasil

Je moet de iPhone aan je Mac hangen. Vervolgens open je de app op de iPhone (terwijl hij aan de Mac vasthangt)

Als het goed is kun je in iTunes bij de iPhone klikken op Remote in de linkerkolom. Vervolgens geef je een 4-cijferige code in op de Mac die verschijnt op de iPhone. Als het goed is krijg je dan een melding dat de bibliotheek werd toegevoegd.

Succes!

Bijdrager
    nogeending

ben nu eerst een iphone update aan het uitvoeren en dan ga ik het proberen wat jij mij vertelde.
    Thx

Bijdrager
    nogeending

nope, ik zou niet weten hoe ik die app open krijg in itunes

Bijdrager
    nogeending

kan hem wel verwijderen, verplaatsen of sorteren

Bijdrager
    Richard74

Je moet in Remote kiezen voor “voeg iTunes-bibliotheek toe”, daarna kun je een viercijferige code in iTunes invoeren als het goed is.

Bijdrager
    nogeending

ik zie remote niet staan. wat is het probleem

Bijdrager
    Richard74

En als je thuisdeling hebt ingeschakeld, vindt Remote iTunes-bibliotheken en Apple TV’s automatisch zelf.

Bijdrager
    Richard74

Je moet in iTunes onder apparaten bij je iPhone kijken, daar kun je de toegangscode invoeren.

Bijdrager
    Yggdrasil

@ nogeending:

Je verstaat me verkeerd. Ik bedoel dat je de app moet openen op de iPhone. Dan verschijnt je iPhone in iTunes en als je hem ‘uitvouwt’ krijg je onderaan de iPhone een symbooltje ‘Remote’, daar geef je de 4-cijferige code in die op de iPhone staat.

Succes!

Bijdrager
    nogeending

dat zie ik dus niet

en dit zie ik ook niet:
    iTunes moet gestart zijn op uw Mac of pc om Remote te verbinden met iTunes. De iTunes-voorkeur “Zoek naar iPod touch, iPhone en iPad Remote-afstandsbedieningen” moet ook ingeschakeld zijn. Deze instelling is standaard ingeschakeld, maar u kunt dit controleren op het tabblad Apparaten van de iTunes-voorkeuren.

Bijdrager
    nogeending

/uploads/community/b1dd2fba54a8a9b8de516854e1a98371450994cb_0.png

/uploads/community/5f8e78c9bbb6632092499f15242a9bf678dc5cc5_0.png

/uploads/community/34c5ffa7236a756dc9926be58f35183348f7fbb7_0.png

/uploads/community/852347d8d28044683211c99aae3c217e52a58434_0.png

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik volg je reacties niet helemaal…

1. Start iTunes op
    2. Plug de iPhone in je Mac
    3. Ga op je iPhone naar ‘Remote’
    4. Klik op de iPhone in de ‘Remote’ op ‘voeg bibliotheek toe’
    5. In iTunes > Klik op: iPhone van XXXXX
    6. In het lijstje links vind je dan Remote
    7. Vul het nummer in

Zorg ook dat beide apparaten verbonden zijn met hetzelfde Wi-Fi adres. (Zoals unSOUND zei)

Bijdrager
    nogeending

/uploads/community/b1dd2fba54a8a9b8de516854e1a98371450994cb_0.png[\img]

/uploads/community/5f8e78c9bbb6632092499f15242a9bf678dc5cc5_0.png[\img]

/uploads/community/34c5ffa7236a756dc9926be58f35183348f7fbb7_0.png[\img]

/uploads/community/852347d8d28044683211c99aae3c217e52a58434_0.png[\img]

Bijdrager
    nogeending

Bijdrager
    nogeending

en op de laatste foto zie je dat er geen remote staat terwijl ik remote op mijn iphone wel aan heb staan

Bijdrager
    Yggdrasil

En is de iPhone verbonden met hetzelfde wi-fi adres als de Mac?

Bijdrager
    Richard74

Heb je thuisdeling aanstaan? Want dan hoef je niet eens een code in te voeren, maar vindt Remote je bibliotheek automatisch.

Bijdrager
    nogeending

zelfde wifi aders
    en geavanceerd/thuisindeling aan

Bijdrager
    daanls

Beste allemaal. Ik herken volledig wat Nogeending allemaal schrijft. Ik ben zelf op hetzelfde probleem gestuit omdat ik gisteren Apple TV2 heb gekocht, maar deze niet gekoppeld kreeg aan de mac, ondanks thuisdelen aan op zowel mac, ipad als ATV2. Ook gebruik ik overal dezelfde account voor thuisdelen. Op de een of andere manier vinden de apparaten elkaar niet automatisch. In itunes staat na het aanzetten van thuisdelen ook geen enkel apparaat in mijn linker kolom, terwijl op de ATV2 in het menu computers niet wordt vermeld. Toen ben ik eerst maar eens gaan proberen de iPad draadloos te koppelen dmv thuisdelen, maar ook dat gaat niet. Ook handmatig toevoegen wanneer de ipad dmv een snoertje is aangesloten werkt niet.
    De helppagina’s van Apple die ik heb geraadpleegd zeggen onder meer: ‘De iTunesvoorkeur “Zoek naar iPod touch, iPhone en iPad remote afstandsbedieningen” moet ook ingeschakeld zijn. Deze instelling is standaard ingeschakeld, maar u kunt dit controleren op het tabblad Apparaten van de iTunes-voorkeuren.”. Nou dat controleren gaat dus niet, want op het tabblad apparaten van voorkeuren komt die hele optie bij mij niet voor – en als ik Nogeending goed begrijp geldt dat voor hem dus ook – , dus inschakelen gaat al helemaal niet. Er staat alleen dat iTunes aan geen enkele afstandsbediening is gekoppeld. Ik heb iTunes 10.5, wat volgens apple de meest recente is. Wie-o-wie weet de grote truc?

Bijdrager
    nogeending

Wie-o-wie

Bijdrager
    nogeending

Trouwens nu ben ik op een andere locatie, en hier doet die het wel.
    Het vervelende alleen is, dat dit op me werk is, dus dat hij het hier dat is een beetje balen.

Bijdrager
    nogeending

* dus dat hij het hier doet, is een beetje balen.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.