8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    qazwsxedc

Wifi issue MacBook Pro retina

Hallo,

Ik heb met mijn MacBook Pro retina (13″, late 2012) de laatste tijd wat problemen met wegvallende wifi verbindingen. Meerdere keren per dag valt de connectie met het wifi netwerk volledig weg en moet ik hem opnieuw selecteren. Als ik de verbinding meet zie ik dit:

Soms komt de piek van de noise boven het signaal en is de verbinding weg. Het gebeurt dusdanig vaak dat het storend is.

Ik heb hier vooral last van op kantoor, thuis of op andere plekken heb ik het niet gemerkt. Het wifi netwerk zit op een kanaal waar geen andere netwerken op zitten. Er zitten hier wel enorm veel netwerken (bedrijfsverzamelgebouw, ik vang 30 netwerken op). Het access point zit in dezelfde ruimte als waar ik zit en het signaal is uitstekend (balkje is helemaal groen in iStumbler).

Andere laptops hier hebben er geen last van. Als ik mijn MacBook naast een MacBook van een collega zet en tegelijk het signaal laat monitoren blijft hij op de ene mooi constant en op de mijne zie je de pieken met noise. Ook mijn collega’s met Windows laptops hebben dit probleem niet. Ik denk dat ik hiermee de variabele ‘ruimte’ toch kan uitsluiten aangezien 8 andere laptops het niet hebben in deze ruimte en alleen mijne er last van heeft.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Bijdrager
    Le Big Mac

Mijne heeft het ook (rMBP 2012), is gewoon slechte hardware van Apple, en dat voor zo’n bedrag… rMBP is er 2x voor terug geweest, en is nu beter maar verre van perfect. Als je met een AirportExpress verbindt, heb ik trouwens veel minder problemen dan bij andere merken.

Bijdrager
    qazwsxedc

Oké dat is dus het slechtste scenario. Wat is er precies gedaan? Onderdelen vervangen?

Nog meer mensen die dit probleem hebben?

Bijdrager
    Needler

Ik heb geen issues met de WiFi zodra ik bezig ben. Maar als ik mijn MacBook Pro retina 15″ (late 2013) uit zijn slaap haal duurt het soms wel een minuut voordat het een Wi-Fi signaal pakt. Dat ben ik niet gewend van mijn vorige MacBook Pro (mid 2010) en/of andere Apple producten.

Bijdrager
    qazwsxedc

Tijdens het monitoren kwam ik nog achter een andere mogelijke oorzaak. We maken gebruik van een wireless router met een aanvullend access point in een andere ruimte (bedraad op elkaar aangesloten) om overal goed bereik te hebben. Beiden maakten gebruik van hetzelfde SSID maar op een ander kanaal zodat laptops zonder problemen switchen als je ergens anders gaat zitten. Het lijkt erop alsof mijn laptop af en toe overspringt naar het verkeerde kanaal waarop het signaal véél zwakker is en daardoor het spoor bijster raakt.

Om het te testen heb ik het access point een ander SSID gegeven. Kijken of dat het oplost. Verder heb ik even mijn hele netwerkinstellingen gereset door in /Library/Preferences/SystemConfiguration de bestanden NetworkInterfaces.plist, com.apple.smb.server.plist, com.apple.airport.preferences.plist en preferences.plist te verwijderen. Dan valt de lokale config in ieder geval uit te sluiten.

Dank voor de reacties in ieder geval:)

Bijdrager
    macha

heb in november een 15 inch full option 15 inch 2.6 ghz met 1tb ssd gekocht. laatste model 2013. a 3300 euro
    alleen maar gedoe gehad met wifi. dramatisch slechte ping resultaten. up en down waren slechter dan alle andere apple hardware bij ons.
    Talloze uren met apple support aan de lijn doorgebracht….
    Kon hem omwisselen bij de applestore. Volgende exemplaar had echter precies hetzelfde. Traag of wegvallende of zelfs helemaal geen wifi…….
    het draadje wifi issues mbpro 2013 is inmiddels uitgegroeid tot een van de langste op het applesupport forum…..
    10.9.2 lost t ook niet op.
    Ik heb inmiddels een 2e hands hi res non retina mbpro 2012 met 1 tb ssd en 1.5 tb hd erin als vervanging….geen enkel probleem mee.
    en net zo snel.:-) want wat heb je aan een snelle mbpro als wifi steeds wegvalt of heel traag is….
    apple geeft geen officiele reactie op de talloze klachten , de nieuwe lijn mbpro heeft een serieus hardware probleem.

Bijdrager
    Jochemz

Ik heb geen issues met de WiFi zodra ik bezig ben. Maar als ik mijn MacBook Pro retina 15″ (late 2013) uit zijn slaap haal duurt het soms wel een minuut voordat het een Wi-Fi signaal pakt. Dat ben ik niet gewend van mijn vorige MacBook Pro (mid 2010) en/of andere Apple producten.

@Needler, Heb ik dus ook (rMBP 15″ 2012? eerste retina’s i.i.g.) soms geen minuut maar minimaal 30sec.
    Ik heb het idee dat het begonnen in na een update in Mavericks, of ligt dat aan mij?

Bijdrager
    macha

Krij nog steeds de nieuwste tips van het wifi issuedraadje op macsupportforum. Gisteren hebben verschillende mbpro 2013 users gemeld dat het probleem opgelost is door hun wifi password langer dan 15 leestekens te maken.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.