6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    macha

WIFI issue Macbook pro late 2013

Op apple support forums staan een aantal draadjes over issues met de WIFI ontvangst van de laatste macbook pro,
    Mijn exemplaar , 15 inch , 2.6 ghz 16 gb raam 1tb ssd heeft ook traag of soms helemaal geen wifi ontvangst.
    Mijn wifi router is een Fritzbox , ( alle radiochannels al geprobeerd )
    In de ruimte waar de router staat heb ik prima wifi. Dan zit ik op 2 meter afstand.
    Ga ik wat verder weg zitten dan heb ik traag of soms geen internet.
    als ik een volledig www adres intyp in de browser lijkt niks aan de hand te zijn. Pagina laad snel.
    Doe ik het v ia een link of via google dan is hij erg traag.
    Dat heb ik niet als dus dichtbij de router zit.

Ik heb al het nodige gedaan om het te fixen zoals pram zap enz. blue tooth aan / uit enz

Op apple support forum zijn er een hoop mensen die denken dat het een hardware probleem is maar ik betwijfel dat.
    https://discussions.apple.com/thread/5535320?start=135&tstart=0

Wilde nog even checken of er hier ook meer mensen zijn die problemen hebben met de wifi van hun late 2013 mbpro.

Bijdrager
    GoeieDag

2,4 of 5 Ghz?

Heb je al eens gewerkt is een schone gebruiker? In Safe Boot? Opgestart vanaf de Recovery Partitie?

Bijdrager
    macha

thnx voor de reply.:-)
    Op 5 ghz werkt WIFI idd prima.
    Helaas kan ik dan weer niet met mijn iphone 4 en macbook pro 2007 op mijn netwerk terecht. Of vergis ik mij? Krijg geen verbinding nl.

In ieder geval lijkt t er op dat het gelukkig geen hardware probleem is.
    Hoop dat er een fix komt voor gebruik op 2.4 ghz.
    Router steeds omzetten naar 5ghz voor gebruik in een andere ruimte is niet echt ideaal.

Bijdrager
    servir frais

hier ook de ‘trotse’ eigenaar van derlijke k*t MBPro:( – kan alleen het toestel niet missen vanwege dagdagelijks gebruik, anders was het meteen retour Apple!

Bijdrager
    macha

lijkt mij dat we met een beetje geduld een firmwareupdate of een softwarefix kunnen verwachten.
    retourneren lijkt mij zinloos. krijg je een andere met hetzelfde probleem.
    is moneyback mogelijk bij zoiets? een maand geleden gekocht….

Bijdrager
    Photovidy

Dit probleem had ik ook in het begin, met mijn mbp mid 2010 op 5ghz werkte internet prima, maar zodra ik op 2,4 ghz ging dan wilde die het niet doen. En wat er ooit is gebeurd weet ik niet maar later kon ik wel gewoon normaal werken op 2,4 ghz dus mis is het wel software matig bij apple.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.