10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    ronaldbob

wifi internet verbinding niet goed

Mijn macbook retina late 2012 met Yosemite 10.10 heeft de laatste tijd heel erg onregelmatig internet, de ene keer snel zoals het hoort en dan plotseling weer lijkt internet te blokkeren, de site laadt niet meer.
    Dit duurt dan even en dan wordt de verbinding plotseling weer goed.

Precies het zelfde overigens heb ik met de Ipad air.

heel erg irritant allemaal.

Wie weet wat de oplossing is of is er sprake van een bug in Yosemite etc?

Moderator
    Night

Nee, het is een algemeen bekende bug. Even wachten op de 10.10.1 update. (en voor de iPad op de iOS8.1.1 update) De developer previews hiervan zijn al uitgerold naar de developers.

Meer info stond op de voorpagina van OMT: http://www.onemorething.nl/2014/11/os-x-10-10-1-yosemite-beta-1-rekent-af-met-wifi-problemen/#more-2756584

Bijdrager
    ronaldbob

ok, dank voor je antwoord. Wel een heel vervelende bug. Nou maar hopen dat de update snel komt!!

Moderator
    Night

…en met jou, zo’n 3 miljoen andere OSX gebruikers (al het er niet véél meer zijn);)

Bijdrager
    ronaldbob

ik wordt hier knetter vervelend van!!! Om de haverklap heb ik geen verbinding meer met de macbook of gaat het hakkelen. Ook op de Ipad is het zo mogelijk nog erger!

Dit siert de fa. apple niet en dan duurt het ook nog zo lang voordat er een oplossing komt.

Moderator
    Night

Tsja, 1x ellende is genoeg, zullen ze bij Apple gedacht hebben, en laten het nu dubbel en dwars testen door developers.

Een voorlopige workaround lijkt het verwijderen van je netwerkprofiel en deze opnieuw aan te maken. Dit zou (tijdelijk of in ieder geval enige mate van) soulaas moeten bieden.

Bijdrager
    ronaldbob

vaste draad verbinding is ook klote met de bok. Onregelmatig etc. Ben nu via nieuwsgroepen bezig, een paar minuten 14 mbit en dan weer helemaal terug naar de helft, dan weer 14 mbit en daarna weer helemaal niets meer

Moderator
    Night

Heb je je verbindingsprofielen al eens verwijderd en opnieuw aangemaakt?

Bijdrager
    ronaldbob

heb mijn netwerk configuratie en preference files verwijderd en opnieuw opgestart.

met safari is het gewoon in 1 woord klote

met firefox gaat nu de eerste paar minuten als een speer.

niet te geloven hoe lang dit duurt voordat er een update met reparatie komt!!!!!

Moderator
    Night

Dan Safari zèlf ook eens resetten (Reset Safari onder het Safari menu)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.