6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    TonE

Wifi ineens traag

Ik heb gezocht op dit onderwerp maar kom niet verder met de gevonden topics.

Configuratie: Imac 21.5 inch 2010, Snowleopard 10.6.4, 8 gig geheugen, Safari 5.02.
    KPN internet 16 / 2 Mb, Thomson router TG787v Security WPA2

Sinds een week haal ik nog maar 25% van de snelheid die ik voorheen haalde.
    De snelheid was al niet denderend omdat de xperia box op zolder staat met 2 betonnen
    vloeren er tussen maar is nu onwerkbaar traag geworden.

Met Parallels en IE gaat internet als de brandweer alsook op een andere mac
    die via ethernet met de router is verbonden. Ik heb zelf het idee dat het
    ergens in de netwerk instellingen van Snow Leopard zit, hoewel ik daar niets in veranderd heb.

De airport signaal sterkte lijkt in orde, router resetten haalt niets uit.

Bedankt alvast voor de reacties.

Bijdrager
    Pieterr

Misschien hebben je buren onlangs voor hetzelfde kanaal gekozen.
    Heb je al gekeken op welke kanalen de WiFi zenders in de buurt zitten?

Bijdrager
    JBStudio

haha… afgelopen week precies hetzelfde gehad met die Thomson! Ik heb KPN gebeld en zij hebben mij van kanaal 6 naar kanaal 11 gezet. Probleem opgelost en gewoon m’n 16 Mb lijntje weer! Je kan dit heel makkelijk zelf instellen, door in te loggen op je modem.

Succes.

ps.. klik eens met alt ingedrukt op je waaiertje bovenin je menubalk. Je ziet dan de RSSI waarde en transmit rate e.d. Wat zijn daar de gemiddelde getallen?

Bijdrager
    TonE

Hij stond op kanaal 1. Ik heb hem ook naar 11 gezet maar dat was bepaald geen succes…
    Daarna weer op automatisch gezet waarna hij op kanaal 6 kwam te staan.
    Dat hielp, hoewel nog steeds niet terug op de oude snelheid gaat het nu weer redelijk vlotjes.

Transmit rate: 54
    RSSI: -71

Bijdrager
    JBStudio

RSSI gaat nog wel, maar Transmit rate is te laag…. Deze moet minstens boven de 100 staan. Ook al staat je waaiertje vol, het zegt weinig over de daadwerkelijke prestatie.

Ik had hiervoor de grijze experia box, deze had veel beter bereik. Helaas is deze overleden en moet ik het doen met de Thomson.

Tja, een draad trekken schijnt in 2010 toch nog de beste oplossing.:sad:

Bijdrager
    Oppie

Ja, kanaal 1, 6 en 11 zijn ook wel de meest gebruikte kanalen, is mijn ruime ervaring. Kijk eens wat de buren hebben, en pak kanaal 4 of zo…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.