11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    ququlequ

Wifi in heel het huis

Ik woon in een studentenhuis met 3 verdiepingen. We wonen hier met zijn achten en zitten bijna allemaal op het wifi netwerk. Er liggen wel wat kabels door het huis maar die worden bijna niet gebruikt. Nu hangt de router in het trappengat van de 2de en 3de verdieping. Nu heeft een nieuwe huisgenote de klacht dat het signaal van de wifi zo slecht is dat ze niet kan internetten. Nu heb ik haar al verteld dat ze dan beter een kabel kan kopen zodat haar internet altijd binnen komt. Maar nu vind ze zo’n kabel weer zo’n gedoe en niet mooi staan in haar kamer….zucht…

Nu is mijn vraag…kan ik op een of andere manier nog een wifi transmitter plaatsen op de eerste verdieping….? Zodat de mensen daar ook sterk wifi signaal hebben? Of is het misschien handig om alles via het stroomnet te regelen? (Kan ook toch?)

Bijdrager
    Philip Kotler

Als er al snoeren lopen, misschien een air-port ?

Bijdrager
    Welloe
    Inactief
    Anoniem

Ze kan die kabel in een hoekje van de kamer binnen laten komen, wegmoffelen en dan bv. direct in een accesspoint stoppen. Airport Express is daar uitstekend voor.

Bijdrager
    Japsuh

Je kan ook van die apparaten kopen die je in het stopcontact doet, dus internet via de elektriciteitskabels.

Bijdrager
    Richard74

Aiport express voor versterking van het signaal is wellicht een optie.

Bijdrager
    Dustin24

Ja, ik raad een Airport Express ten zeerste aan!

Bijdrager
    seb88

Wat ik eerst zou doen is een scan maken van alle wifi signalen die door het huis zenden.
    Het komt namelijk voor (vooral in de stad) dat andere wifi signalen je netwerkt stoort (routers die op dezelfde kanaal/frequentie zitten). Je kan bijvoorbeeld het programma http://www.istumbler.net/ gebruiken (freeware).

Kijk op welk kanaal jouw router zit en vergelijk die met andere routers.
    Standaard zitten routers vaak op kanaal 11 (wellicht is dat het probleem). Je kan vervolgens dan op de router site (bijv 192.168.1.0, inloggen vereist) het kanaalnummer veranderen (die nog vrij is of het minst gebruikt wordt).

Succes

Bijdrager
    janbergstra

Range extender kopen, TP link heeft ze al vanaf een paar tientjes. Of een homeplug adapter (via stopkontakt)…ook voor een paar tientjes.

Bijdrager
    stavos

Ik heb begrepen dat via het stopcontact alleen maar schijnt te werken als beide stopcontacten op dezelfde groep zitten. En dat is dus niet altijd een ideale oplossing.

Bijdrager
    jobz

Inderdaad kanalen eens langslopen en een….

Airport Express!
    http://store.apple.com/nl/product/MB321Z/A/AirPort-Express-AirTunes?mco=MTY3ODQ5OTY

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.