6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    macjk

(wifi) iMac brakke ontvangst – macbook goede ontvangst

Ik heb nu al een aantal weken last dat een aantal keer per dag me wifi er uit kiepert op me iMac. De macbook die ik er om te testen naast heb gezet heeft gewoon vol bereik en nergens last van.

De verbinding is de ene keer een half uur vol bereik daarna zakt hij naar 2 of 1 streepje.

De enigste reden die ik kan bedenken is de temperatuur van de iMac (maar kan hierdoor de ontvangst van wifi afnemen?) 1cm boven de imac hangt namelijk een plank met daaronder 3 halogeen spots. De temperatuur van mijn airport card is 53 graden wat me niet eens zo een gekke temp lijkt aangezien die in me macbook 55 graden is.

Weet misschien iemand een oplossing of heb ik misschien een defect aan mijn iMac.

Router: kpn experiabox (de grijze)
    extra AP: fonero

op allebei de AP’s hetzelfde probleem.

Bijdrager
    Josebo.

Hm, met die temperatuur heeft het niks te maken lijkt me. De temperatuur van mijn MacBook zit standaard tussen de 60 en 70 graden..

Bijdrager
    casperrrrrrr

Wellicht omdat je iMac van aluminium is en je MacBook van plastic. Je MacBook heeft dus sowieso een betere ontvangst..

Bijdrager
    Robbert

Misschien dat hier iemand anders iets meer over kan vertellen. Maar je kan je router instellen op verschillende kanalen. En er zijn volgens mij kanalen die elkaar overlappen. De kanalen 1 6 en 11 doen dit niet. Welk kanaal staat je router ingesteld?

Bijdrager
    sven-

Heb je de Sticky hierover al gelezen?

Bijdrager
    macjk
    ”sven-“

Heb je de Sticky hierover al gelezen?

Ja had ik al wel eens gelezen. Vooral het stukje over kanelen en daar was ik gister ook al mee aan het sleutelen geweest. Alleen het jammere is dat de experia-box zelf een kanaal kiest en dit niet hard in te stellen valt (nog niet gevonden tenminste).

De experia staat nu op kanaal 13 en de dichtstbijzijnde van de buren staat op 11.
    De Fonero staat op kanaal 2 en de dichtstbijzijnde van de buren staat op 6.

wat me wel opvalt is dat ik sochtends weinig problemen heb en er dan weinig netwerken online zijn. Echter schakelen smiddags schijnbaar mensen hun AP in met een variabel channel en dan begint de hel.

ik ga zo nog even apgrapher uit de sticky proberen ik deed het nu met de airport radar widget

edit:

zo ik heb even gescand ik kom 14 netwerken tegen waarvan 8 100% bereik hebben en zitten op kanaal 11(3) 10(1) en 6(1)
    de 3 die over blijven zijn mijn fonero met 2 ssid’s op kanaal 2 en de experia op kanaal 13

de experia heeft een bereik van 100% noise van -99 signal van -62

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.