5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    RalphR

Wifi hotspot voor mac

Ik ben opzoek naar een programma voor mijn mac wat lijkt op ‘Connectify’. Ik heb al geprobeerd om een wifi hotspot te maken in Finder maar dat kan alleen maar met kabel. Ik wil dat graag met wifi zodat ik met mijn mac nieuwe wifi kan uitzenden naar mijn iphone.

Weet er iemand zo’n programma voor mijn mac ?

Bijdrager
    jopie213

Dat kan via systeemvoorkeuren -> delen -> internetdeling, je hebt er verder geen programma’s voor nodig

Bijdrager
    RalphR

Dat heb ik dus geprobeerd. Maar dan moet je een internetkabel hebben en met dat internet zend mijn mac dan een nieuw wifi uit. Maar ik wil dat als ik op wifi zit dat mijn mac dan een nieuwe aanmaakt, zodat ik als ik op een camping zit ik maar 1 code hoeft te kopen en het toch kan gebruiken op al mijn iDevice’s

Bijdrager
    fred44nl

je kunt een “wifi-ontvangend” systeem niet gebruiken als wifi hot-spot.
    voor een hot-spot heb je altijd 2 verschillende netwerk devices nodig.
    dus bijv. ethernet-kabel èn wifi
    of een usb-device èn wifi
    etc.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Elke interface kan maar voor één ding tegelijk gebruikt worden: óf je gebruikt de ingebouwde wifi om mee op een netwerk te komen, óf je maakt er zelf een netwerk mee aan — allebei tegelijk kan gewoon niet.

Wat wel zou moeten kunnen is een externe wifi-adapter in de computer steken (bijvoorbeeld via USB) en dan die gebruiken voor het ene, en de ingebouwde voor het andere.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.