13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Jurien73

Wifi hotspot macbook air

Hallo,

Ik weet dat het mogelijk is om met een macbook (air) een wifi hot spot te maken, maar dit is dan alleen als er een ethernet kabel (UTP kabel) op de macbook is aan gesloten. Maar is het ook mogelijk dat als de macbook een wifi verbinding heeft, van die verbinding een hot spot te maken? Of is er een app die dat kan?

Bijdrager
    KarelWillem

Het idee achter WiFi is, dat alle apparaten van dat WiFi-kanaal gebruik kunnen maken.

Dus is er niet in die mogelijkheid voorzien, omdat dat ruwweg onzin zou zijn.:)

Bijdrager
    madcat

Helaas zit er maar 1 wifi module in, misschien is er een app die op de 5Ghz verbinding kan maken met het AP en het daarna op de 2.4Ghz weer doorstuur.

Wat is de reden dat je een al bestaand wifi netwerk wilt uitbreiden?
    is een airport expres kopen geen betere optie?

Bijdrager
    Jurien73

voor op de camping;)

Bijdrager
    MacTS
    KarelWillem op 11 juli 2013

Dus is er niet in die mogelijkheid voorzien, omdat dat ruwweg onzin zou zijn.:)

Precies! Als je MBA gebruik maakt van een wifi-signaal (op de camping), dan kunnen jouw andere apparaten dit toch ook? Daarvoor hoef je het signaal toch niet middels een hotspot door te sturen?

Bijdrager
    Jurien73

Op (onze) camping moet je per apparaat betalen voor de wifi. Ik had gehoopt te kunnen omzeilen middels een hot spot. Dan wouden wij betaal voor de wifi op de MacBook en dan zou de rest internetten via de hot spot.

Bijdrager
    Jurien73

Op (onze) camping moet je per apparaat betalen voor de wifi. Ik had gehoopt te kunnen omzeilen middels een hot spot. Dan wouden wij betaal voor de wifi op de MacBook en dan zou de rest internetten via de hot spot.

Bijdrager
    MacTS

Slim bedacht, maar helaas. Btw: je bent met vakantie en geniet daarvan. Je probeert daarentegen te doen alsof je thuis bent.

Bijdrager
    Jurien73

Ha ha ja dat klopt @MacTS

Bijdrager
    Jurien73

Ha ha ja dat klopt @MacTS

Bijdrager
    Ouw

Ik heb een paar weken geleden in Frankrijk met precies hetzelfde probleem geworsteld. Vroeger was het gebruik van WiFi op campings e.d. gemakkelijk, maar in verband met bestrijding van terrorisme moet nu in Frankrijk iedere gebruiker zich identificeren en beloven geen stoute dingen te zullen doen. Bovendien wordt zo’n faciliteit vaak gesponsord en dan wil de sponsor natuurlijk graag dat je zijn reclame-oprispingen tot je neemt. Dat wordt omslachtig als je op reis bent met meerdere apparaten, smartphones, tablets enz. Sommige campingbeheerders brengen ook extra kosten in rekening bij gebruik van meerdere apparaten.
    Ik dacht slim te zijn door van één van de apparaten een eigen hotspot te maken, van WiFi naar WiFi. Nou dat kan dus niet. Niet met een MacBook en niet met een smartphone. Van WiFi naar WiFi is domweg niet mogelijk. Wat wel lukte was op zo’n telefoon van gsm naar WiFi (tethering), maar dat is natuurlijk triviaal en bovendien een duur grapje.

Overigens kun je best genieten van een vakantie zonder internet.:-) Heel relaxed.

Bijdrager
    KarelWillem
    Ouw op 11 juli 2013

…Overigens kun je best genieten van een vakantie zonder internet.:-) Heel relaxed.

Ik vind het eerder stressvol.:)

Dit weekend nog: We reden bij Keulen langs de MusicStore. Altijd al graag heen gewild. Ter plekke getracht het juiste adres (voor de afslag) te vinden.
    Maar wegens werkelijk nergens WiFi niet kunnen vinden. En net die winkel staat dan niet in je navigatie natuurlijk.:)

Bijdrager
    Ouw

@KarelWillem Tja, dat is natuurlijk vervelend. Staat wel in mijn Garmin (Grosse Budengasse 17). Maar de Altstadt zal wel eco-zone zijn en ik heb geen groene sticker.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.