4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Herman77

Wifi heeft zelftoegekend IP

Goedenavond,

Met m’n Mac heb ik via een kabel verbinding met internet. Ik zou het ook moeten hebben via Wifi. Echter, het icoontje bovenin m’n scherm geeft een uitroepteken daar waar ik de Wifi signaalsterkte wil zien en wanneer ik de netwerkvoorkeur open dan zie ik dat er onder Wi-Fi ‘Zelftoegekende IP’ staat, met als gevolg dat ik via Wifi geen verbinding heb en dus ook niet kan printen op m’n wifi-printer. Erg lastig en zeer slecht te verhelpen.

Wat is de oorzaak van dit probleem?
    En natuurlijk: Wat moet ik doen om het te verhelpen en te voorkomen?

Heel graag jullie antwoorden en oplossingen in redelijk Jip- en Janneke-taal.

Alvast bedankt!

Met groet,
    Herman

Bijdrager
    fred44nl

Als jouw printer draadloos verbinding heeft met jouw router,
    En de Mac heeft een verbinding met een utp-kabel,
    dan zou je evengoed moeten kunnen printen.

In het geval dat jouw Mac wèl een draadloze verbinding met de router zou hebben,
    dan is het niet zo, dat de communicatie rechtstreeks van de Mac naar de printer gaat.
    Dat kàn overigens wel, maar dan moet je een printer hebben, die dat ook ondersteund.

Bijdrager
    GoeieDag

Je kunt niet via twee interfaces met delfde router verbonden zijn; het is òf ethernet, òf WiFi. Je kunt wel via ethernet met de router verbonden zijn, en WiFi een andere verbinding; bv met je iPhone hebben.

Bijdrager
    Hortulanus

Hallo Herman, begint het zelf toegekend ip adres met 169.? Als dit het geval is dan krijgt je Mac namelijk geen ip adres van de router toegekend.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.