8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    HSG

WIFI geneuzel

Hallo Mcfans,

Sinds een lange tijd heb ik een Macbook Air uit 2014. Een prima apparaat opzicht en handig voor op vakantie. Echter ik zit met een irritant probleem en dat is dat mijn WIFI zich nogal vreemd gedraagt.

Je zit dan lekker te internetten en plotseling blijft de verbinding hangen. Er komt geen data meer door en de enige oplossing die ik zelf heb is de wifi uit en weer aan te zetten. Verder heb ik allerlei oplossingen via internet gevonden maar ook geen resultaat.

Verder heb ik in huis twee windows-laptops, een android-tablet en twee mobiele telefoons met 1 windows-os en 1 android-os en die hebben juist weer nergens last van.

Weet iemand wat dit probleem veroorzaakt en hebben jullie eventuele oplossing(en) want ik begin me hieraan flink te irriteren.

Bijdrager
    rammes

welke versie osx?

Bijdrager
    HSG
    rammes op 01 februari 2016

welke versie osx?

De meest up-to-date.

OS X El Capitan 10.11.2
    processor: 1.4Ghz intel core I5
    8gb 1600 mhz ddr3

Bijdrager
    Indomarco

De meest up-to-date is 10.11.3

maar dat terzijde.

Ander kanaaltje van je router proberen. Of mss frequentie wisselen.

Bijdrager
    fixar

Test ook even of de laptop het probleem ook heeft op een andere lokatie… dan weet je snel of het probleem in de laptop zit of in je netwerk thuis.

Bijdrager
    SunKeeper

Met welke router is er verbonden? 2,4GHz of 5GHz?

Bijdrager
    struup

Heb dit probleem ook gehad en heb dit opgelost door over te stappen op een 5GHz kanaal en daarna nooit geen last meer gehad.

Bijdrager
    IsSidha
    struup op 02 februari 2016

Heb dit probleem ook gehad en heb dit opgelost door over te stappen op een 5GHz kanaal en daarna nooit geen last meer gehad.

idem… omdat twee iphones toendertijd alle data opslorpten
    maar kan natuurlijk ook een heel ander probleem zijn..

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.