5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    marsie

Wifi Gastaccount

Ik wil graag een wifi gastaccount in mijn netwerk aanmaken.

Huidige situatie:
    -Ziggo modem (WIFI en router staan uit, heb ik door de monteur zo laten instellen)
    Bedraad
    -Router TPlink-WR1043ND
    Bedraad
    -Accespoint TPlink-WA830RE

Met de TP link router kan ik geen gastaccount maken.
    Nu dacht ik om een extra accespoint aan te schaffen en hierop een 2e WIFI netwerk te draaien voor het gastaccount.
    Is dit nu handig,veilig en hoe in te stellen.

Alvast bedankt voor de hulp.

Bijdrager
    macpro

Dat kan alleen als je dat nieuwe access point als hoofd router gaat gebruiken.
    Een access point erbij nemen en daar een gast netwerk op instellen heeft uiteindelijk tot gevolg dat de gasten nog steeds op je eigen netwerk terecht komen.

Bijdrager
    Ludo

Op een airport express kun je zowel een hoofd- als gastnetwerk instellen. Kun je gewoon koppelen aan je ziggo modem als het goed is met een kabel. (wel aansluiten via een lan-poort en niet via wan op de airport) Airport staat in bridge modus, de horizon box zorgt voor de dhcp uitgifte.
    Je gebruikt dan alleen het wifi gedeelte van de airport. (dhcp staat dus uit) Werkt prima. Ik heb het hier thuis aan een upc horizon box hangen, maar dat zal niet veel verschil maken.

Bijdrager
    marsie

Bedankt macpro voor je reactie.

Dat is niet zo handig, ik wil graag wr1043nd als router houden.
    Is er een andere manier om een gast account aan te maken?

Bijdrager
    denniswe

Toen ik dit las herkende ik mezelf. Heb afgelopen week m’n wr1043nd uitgeschakeld en vervangen door een airport extreme-basisstation. Dit leverde me o.a.: simultaan dualband, stabielere draadloze verbinding en een gastnetwerk gescheiden van eigen netwerk op.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.