11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    stefonline

Wifi gaat niet door een raam…

Beste forum leden,
    Dit wil ik even met jullie delen en wellicht komt er een oplossing uit.

Mijn TC staat voor in het huis en in de achtertuin heb ik geen wifi, een veel gehoord probleem. Dus ik heb een Express aangeschaft om dit te verhelpen. Dus achter op de eerste verdieping staat de Express omdat ik daar een netwerkkabel heb. Ik dacht een beetje hoog dan heb ik vast in de hele tuin wifi. En ook het configureren was een fluitje van een cent. Ik dacht het probleem opgelost te hebben maar niet dus.

Tot mijn verbazing na een meter of 5 helemaal geen wifi meer. Ik heb wat geĆ«xperimenteerd met plek waar de Express staat maar dit mocht niet helpen. Als ik het raam open doe(dubbel glas) en de Express een beetje buiten hang dan heb ik in de hele tuin(en verder) zeer goed signaal. Raam dicht en alles is weer weg…

Dus door te goede ramen voor niets een Express aangeschaft.
    Of zijn er nog truuks?

Groet
    Stefan

Bijdrager
    sedikit

Kwam deze, eigenlijk vrij logische (nood)oplossing een tijdje geleden tegen. Bij mij helpt het goed (achter mijn router):
    plaats een metalen “schild” achter de Express, “open ” gedeelte richting tuin. Je kunt er bij wijze van spreken een metalen blik (van het stoffer&blik) achter zetten. Maar er zullen ongetwijfeld mooiere oplossingen zijn.

Bijdrager
    stefonline

@sedikit Ik ga het proberen…

Bijdrager
    Beech

En op de vensterbank met raam dicht is ook slecht ?

Bijdrager
    stefonline

@beech dan helemaal niets. Ja een meter of 5 de tuin in en waar ik wil zitten in de tuin is een meter of 12. Raam open en het werkt weer.

Bijdrager
    Beech

Als je in de tuin gaat zitten is het mooi weer;! Misschien heb je een ventilatiestrip in je kamer boven ?

Bijdrager
    bitsflew

Ik heb wat geĆ«xperimenteerd met plek waar de Express staat maar dit mocht niet helpen. Als ik het raam open doe(dubbel glas) en de Express een beetje buiten hang dan heb ik in de hele tuin(en verder) zeer goed signaal. Raam dicht en alles is weer wegā€¦

Klinkt als HR++ glas, maw het binnenblad heeft een metallische coating welke als afscherming werkt.

Moderator
    Night

Je zou een externe antenne aan de AE kunnen bevestigen, die je standaard buiten het raam monteert.

Bijdrager
    Rickje

Dat is het oude model Airport Express… maar de insteek is leuk. Misschien dat er zoiets ook bestaat voor het huidige model.

Bijdrager
    soedjono

Mijn wifi probleem was opgelost door een powerline wifi-extender ( merk TP-Link ) aan te schaffen.
    Ideaal! Deze werk via de netspanning van de woning. Effe googlen naar powerline extender van TP-Link.

Bijdrager
    stefonline

Ik heb juist de Express aangeschaft voor dit probleem. Het gaat me wat ver nu ook nog eens een powerline aan te schaffen. Dan maar geen wifi in de tuin.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.