5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    ipanther

Wifi en Telenet Digital TV

Onlangs is een telenet-installateur gekomen om digital tv interactief te maken.

Daarvoor heeft hij een switch geplaatst tussen mijn modem en mijn wifi:

Dus: modem is met switch verbonden, uit switch een kabel naar tv (via digicorder) en kabel naar wifi-router.

Nu vraag ik mij af, of die switch niet overbodig is (want een apparaat weg is minder stroomverbruik), want volgens de handleiding is mijn wifi-router ook een switch (mijn wifi-router heeft immers vier ethernetpoorten). Ik heb dit geprobeerd maar de tv kreeg dan geen internet.
    Of moet ik mijn wifi router instelling dan veranderen?
    Of heeft dit iets te maken met het feit dat er misschien twee verschillende ip-adressen moeten zijn voor TV en internet? en dat een wifi-router dit niet kan?

Hebben andere telenet-gebruikers hier ervaring mee?

Dank bij voorbaat.

Bijdrager
    PietjePuk

Die digitale doos van telenet heeft toch geen draadloze ontvanger?

Bijdrager
    ipanther

nee inderdaad niet, daarom dat de digicorder verbonden is met de switch via een ethernetkabel. De wifi-router is enkel voor draadloos internet met ibook.

Maar op die wifi-router zitten ook fysieke poorten (2-ethernetingangen)

Bijdrager
    MaxPowers

vraag ik me ook af… maar zoals in de doe-het-zelf aanleiding beschreven:
    http://televisie.telenet.be/nl/downloads/docs/Gids_doehetzelfapril.pdf

doen ze altijd een switch ervoor, zelf een switch voor een switch !?

dus ofwel gaan ze ervan uit dat je huidige switch geen poort vrij heeft,
    of hun switch is speciaal geconfigureerd of ze verkopen gewoon graag swich’s (of zijn die gratis? want ik zie nergens iets daarvan bij tarieven op telenet site)

ik heb ook draadloze router die als switch werkt en poorten vrij heeft, dus zou graag wel willen weten hoe het ineen zit…

Bijdrager
    MaxPowers

oplossing gevonden:

http://www.digitale-televisie.be/modules/forum/index.php?act=Print&client=printer&f=4&t=523

als ik het goed begrijp, dan heb je geen switch nodig (aangezien je router een switch is)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.