17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    mailking

wifi en open netwerken

Wij zitten dus onderweg, en willen vaker graag wifi verbinding zoeken in een grotere stad, bij een hotel, of internet cafe.

Ik gebruik coconut wifi om snel te kunnen zien of er open netwerken zijn.

Maar vaak gebeurt het dat er open netwerken zijn, en dat hij een connectie maakt, er is dan ook verbinding met een netwerk. Ik zie de streepjes van het ontvangst, maar ik krijg dus geen internet.

In safari klik ik op het “internet diagnose ding” sorry ik weet even niet hoe dit heet. En ik zie dat de airport wel werkt, het tweede bolletje is ook groen, maar daarna niets meer…

Hoe kan ik met een open netwerk wel contact hebben, maar geen verbinding met het internet? Kan iemand mij uitleggen hoe dit zit?

Ik snap dat als een netwerk beveiligd is dat we daar dan niet in komen zonder wachtwoord, maar dat met die open netwerken, snap ik niet. Vaak lukt het wel, maar hier in Brazilie nog niet?

Bijdrager
    LEXY

Er zijn ook ‘open netwerken’ waarbij je wel verbinding krijgt, maar bij het openen van je browser een betaalpagina te zien krijgt, bijv. bij hotels ed.

Bijdrager
    mailking

klopt, maar die bedoel ik niet…

geen verbinding gewoon, maar wel een airport connectie…

Bijdrager
    Griffendahl

Heel stom, maar zou het zo kunnen zijn dat je gewoon op een netwerk zit die weliswaar draadloos is, maar gewoon bedoeld is voor onderling verkeer en niet voor communicatie met het internet. Met andere woorden dat je aangesloten zit op een netwerk dat geen toegang heeft tot het internet ??

Je zou wellicht kunnen kijken of je bijvoorbeeld wel andere computers in je netwerk kan vinden.

Wat verder nog kan gebeuren is dat je weliswaar verbinding maakt met het netwerk maar geen IP adres toegewezen krijgt. Vaak wijst je computer zichzelf dan een IP adres toe 169.x.x.x die hoogstwaarschijnlijk niet in de range ligt van het netwerk waarmee je verbindt. En dus kan je dan niks, ondanks dat je wel verbonden lijkt te zijn met het draadloos netwerk.

Bijdrager
    mailking

het zou kunnen, maar hoe kan ik dat zien?

Ik heb volgens mij wel door dat de tankstations ook draadloos gebruiken om met de verschillende pompen te communiceren. Maar dat zijn altijd gekke namen van netwerken met veel nummers.

Hoe kan ik het verschil zien?

Bijdrager
    Griffendahl

Op het moment dat je andere computers in je netwerk kan vinden kan je in principe de onderste mogelijkheid weg tikken.

Hoe je kan zien of een netwerk internet heeft of niet zou ik zo 1,2,3 niet durven zeggen. Dan ben je denk ik aangewezen op iemand die er meer kaas van heeft gegeten als ik.

Bijdrager
    janvanes

Een netwerk kan ook zo ingesteld zijn, dat alleen bepaalde computers (MAC-adressen) toegang krijgen tot internet. Ik weet dat het bij Chello en Zeelandnet zo werkt(e).

Bijdrager
    eMacPaddy

Ik maak bv ook vaak connectie met mobiele pinapparaten.
    Kan er helaas niks mee :P

Bijdrager
    greatpetie83

dat met mac-adressen heb ik ook gemerkt. Het netwerk bij ons op de universiteit lijkt geen beveiliging te hebben volgens de dashboard widget airport rader. Echter is deze dus gebaseerd op mac-adressen en kunnen dus onbekende computers geen verbinding krijgen.

Bijdrager
    www.project-euh.com

Bij mij in de buurt was er een netwerk waar ik op kwam maar niet op internet kwam. Wat bleek, het was beveiligd met mac-adres toegang, maar pas in de firewall. Dus je kon connecten, maar de firewall liet niets door vanwege mijn mac-adres. Dus ik denk dat dat het wel eens zou kunnen zijn.

Bijdrager
    Oppie

Da’s idd een MAC adres filtering probleem; gewoon een ander netwerk proberen (of pech gehad).

Geblokkeerd
    Carp

Ik gebruik vaak WiFi in het buitenland,..het klopt idd dat veel netwerken die onbeveiligd openstaan toch niet bereikbaar zijn.
    Probeer IStumbler trouwens eens,…ik denk nl dat het komt omdat die netwerken onvoldoende sterk signaal uitzenden…of je er dus niet dichtbij genoeg komt,..in die gevallen zal je ook geen verbinding krijgen…IStumbler laat dat prima zien, met coconut heb ik geen ervaring…dus misschien dat dat je helpt.
    Succes.

Bijdrager
    mailking

Tja, we zijn uitgenodigt in een kleine hotelletje ergens met een Nederlandse eigenaar. Omdat het laagseizoen is mogen we een paar dagen in een kamer verblijven, de auto staat in de garage.

Er is hier voor gasten een wifi netwerk. Met Coconut wifi, en met iStumbler zie ik het netwerk, als ik hierop connect, zie ik in de “internet connect” dat ik wel verbinding heb.

Maar met “Safari” krijg ik geen pagina’s tevoorschijn. Ik kijk vervolgens bij de “Network Diagnosics” en zie dit:

En dit is toch een plek die aangeeft Wifi te hebben voor gasten. Klaarblijkelijk is er signaal genoeg, en als ik een UTP kabeltje uit de router in de mac stop, gaat hij op de automatische stand als de brandweer….

wat is er mis met mijn wifi gebeuren….????

Bijdrager
    LEXY

Misschien moet je de auto even uit de garage halen en voor de deur parkeren.

Bijdrager
    mailking

I don’t get it? We zitten binnen, of bedoelde je het grappig?

Bijdrager
    LEXY
    ”mailking”

I don’t get it? We zitten binnen, of bedoelde je het grappig?

Ja:lol:

Bijdrager
    mailking

aleh dan, grappig… Maareh, hoe zit dat nu met die verbindingen? Wat hoort er onder aan de status van het “internet connect” te staan?

En waarom zou die “network settings” een geel bolletje vertonen?

iemand een idee?

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.