15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Brims

WIFI en Mac?

Wie weet er wat van WIFI?
    En kan dat ook met een Macintosh computer?

Bijdrager
    Paul_B

Apple noemt het Airport. Dan zou je genoeg informatie moeten hebben om zelf op te zoeken. :lol:

Bijdrager
    Ruben

Draadloos Internet, WiFi, Airport, IEEE 802.11, Wireless LAN… allemaal benamingen voor hetzelfde. Hier is inderdaad genoeg info over te vinden als je even Googled of hier op het forum zoekt. Het maakt daarbij in principe niet uit van welke fabrikant het is of hoe ze het noemen, omdat het een standaard is, is het onderling uitwisselbaar. Ikzelf heb bijvoorbeeld nog een “Access Point” (basisstation) uit mijn Windows tijd en gebruik deze nu nog steeds gewoon met mijn Apple Airport kaartjes.

Bijdrager
    KP

haha dat werkt prima op een mac!! heet idd airport bij apple maar is het zelfde protecol…alle (zover ik weet) macs tegenwoordig zijn voorbereid op airport…kwestie van een kaartje errin en het werkt…

Bijdrager
    makelthedevil

Nog sterker,apple is door airport een van de bedrijven die het wifi protocol groot heeft gemaakt

Bijdrager
    Brims

Bij welke profider moet ik mij dan melden voor Wifi internet.
    Of begin ik nou helemaal uit mijn nek te lullen.

Ik vraag dit allemaal omdat ik thuis niet op de KABEL en ASDL kan.

Is dan mijn enige uitweg ISDN?

Bijdrager
    makelthedevil

Wifi wordt regelt met een verstuurder en ontvanger….ontvanger is je mac,verzender een draadloze router,aangesloten op kabel of adsl.Als je dit niet hebt kan je ook een router aanschaffen die zelf inbelt.ISDN is dan natuurlijk de beste keuze door korte inbeltijd en snellere verbindingssnelheid

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Of je bedoelt misschien http://www.hubhop.com/ ?
    maar dan moet je wel toevallig in de buurt zitten van een “hotspot”

Of natuurlijk een buurman die zijn “Wifi” netwerk (al dan niet met medeweten) beschikbaar voor je stelt. Maar als je in een buurt woont waar ook geen ADSL of kabel te krijgen is dat niet waarschijnlijk.

Bijdrager
    Ruben
    ”Lytstomke”

Of begin ik nou helemaal uit mijn nek te lullen.

Nee hoor, maar in de meeste situaties is WiFi thuis inderdaad gewoon een “verlengstuk” van een “vaste” Internet verbinding. Zoals EagerB0bNerd als schreef is WiFi op sommige plekken wel gewoon uit de lucht te plukken (met een beetje mazzel bij een buurman die draadloos zit te Internetten), maar dan moet je ECHT wel mazzel hebben, want het theoretische bereik wat ze altijd opgeven bij WiFi producten ga je in de praktijk nauwelijks halen. Je mag al blij zijn als je thuis WiFi op zolder hebt als je basisstation beneden staat…

Bijdrager
    macpro

Er zijn ook providers die een WiFi aansluiting aanbieden.
    Vooral in de gebieden die niet ontsloten worden via kabel en ADSL.
    In midden Limburg zit zo’n provider, maar ik kan even niet op de naam komen.

Bij die provider krijg je een antenne die je in huis opstelt en waarmee een verbinding met de provider wordt gelegd.
    De antenne wordt weer een aan of ander modem gehangen en daar komt een ethernet kabel uit.

De aansluiting aan de computer kant is dus vergelijkbaar met kabel of ADSL.

Bijdrager
    jackgr

Je moet iemand vinden met kabel of adsl op een zichtverbinding, van daaruit een accespoint aansluiten en een schotel richten op de schotel thuis. Hieraan een accespoint en deze aansluiten op een switch of rechtstreeks op je pc(cross kabel). Ik heb er een gemaakt over een afstand van 6 km.

Bijdrager
    Brims

Ik ben onder de indruk van jullie warme reacties !
    Er gaat weer een wereld voor mij open!

Bedankt!:wink: :lol:

Bijdrager
    hansenonline

is er in de buurt van beetsterzwaag niet een gemeente waar er een schotel met digitale antenne initiatief is?

daan.

Bijdrager
    Brims

Inderdaad! in Siegerswoude hebben ze zelfs de tv kabel in eigen beheer.

Bijdrager
    PeterK

WiFi is de afkorting voor Wireless Fidelity. WiFi is een begrip voor de fabrikant dat zijn producten voldoen aan de internationale technische standaard IEEE 802.11. Deze apparatuur maakt het mogelijk om een snelle, betrouwbare en stabiele ethernetverbinding zonder bedrading op te bouwen.

Het beste kun je het vergelijken met een vaste telefoon en een draadloze telefoon. Bij de draadloze telefoon heb je een basisstation aan je telefoonaansluiting gekoppeld en de handset kun je overal mee naar toe nemen.
    Een draadloos netwerk is feitelijk hetzelfde. Je hebt ook een basisstation (ofwel wireless access point) aan je netwerk gekoppeld en een laptop of desktop maakt via een draadloss netwerkkaartje (airport genaamd bij apple) verbinding met het access point. Je kan dan binnen je eigen netwerkje bestanden delen etc. en als je netwerk aan internet hangt ook nog naar internet.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.