8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Multimediaknaller

Wifi en bedraad internet (opgelost)

Best 1MT leden,

Mijn bedraad internet is net zo snel als het wifi internet:|

Als ik klik op internetvoorkeuren dan zie ik links beide staan (groen bolletje), maar klik ik op geavanceerd dan zie ik alleen het wifi staan. Kan dus het bedraad internet geen voorrang geven, want die staat er nu eenmaal niet tussen.

In mijn Bill Gates:? tijd haalde ik met gemak 120mb (Ziggo/kabel) Nu kom ik met kabel met zowel bedraad als wifi uit op net 50mb .Ik vermoed dat hij op beide steeds het draadloze signaal pakt.

Heb de router (TP Link) al gereset enheb de kabel al rechtstreeks aangesloten op het modem, maar snelheid blijft hetzelfde.

Mocht ik niet helemaal volledig zijn, dan bij deze mijn excuses:D

Bijdrager
    KarelWillem

Er loopt een ethernet-kabel van je router/modem naar je computer?

Zet dan op je Mac WiFi eens gewoon uit?

Hoe is de snelheid nu?

Bijdrager
    Multimediaknaller

Dat heb ik gedaan, maar alles bleef hetzelfde.

Wel kan ik de volgorde wijzegen door op het ‘tandwieltje’ te klikken en dan op stel volgorde voorzieningen in te drukken.

Bijdrager
    KarelWillem

Als alles hetzelfde blijft als je WiFi uitschakelt, is 50 het maximale wat je uit je kabel haalt.

Maar als je inderdaad 120 zou moeten hebben, is die terugval wel héél opvallend.

Bekabeld haal ik bijvoorbeeld 48.5 van mijn maximale 50.

Bijdrager
    computer space

Om de snelheid van je kabel te testen zou ik een groot bestand tussen 2 computers kopiëren. Je downloadsnelheid is natuurlijk geen graadmeter voor je kabel/wifi snelheid.

Bijdrager
    Multimediaknaller

Ik gebruik speedtest.net. Ook voor mij is het een hele rare ‘storing’. Dank voor het meedenken allemaal!

Bijdrager
    KarelWillem
    computer op 22 oktober 2013

…Je downloadsnelheid is natuurlijk geen graadmeter voor je kabel/wifi snelheid.

Als je daarmee voornamelijk met het Internet verbonden bent (dus eigenlijk ‘download’) wél natuurlijk.

Bijdrager
    Multimediaknaller

Update: zowel de router als het modem stroomloos gemaakt én (dat had ik dus nog niet gedaan) de apparaten los van elkaar gemaakt.

Nu: WiFi

Nu: UTP (cat 6)

En een testje met iStumbler(y)

Op dit routertje draaien 2 x een iMac, iPad en een Playstation 3 ten tijde van deze test.

Netjes toch:)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.