3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    runners.cycle

Wifi en 3G en dataroaming

Als ik via mobiele data 3G aanzet moet ik de sim kaart ontgrendelen en blijft mijn Wifi actief.
    Nu is het mij niet duidelijk welke verbinding wordt gebruikt in dit geval.
    Ik heb ook de mogelijkheid om de Dataroaming uit te zetten maar om emails te lezen heb ik dit toch nodig.
    En de laatste onduidelijkheid voor mij is wat is het nut bij t-mobile de gebruikersnaam en wachtwoord het werkt ook met een standaard wachtwoord en gebruikersnaam.

Bijdrager
    Oppie

Wat je ziet als icoon is de dataverbinding; in deze volgorde zal ie het proberen te verzorgen:
    1- WiFi – het waaiertje
    2- 3G=UMTS -3G icoon
    3- GPRS -het cirkeltje
    (ook nog Edge mogelijk, met een E-icoon, maar voornamelijk in de VS)

Wat is dan eigenlijk de vraag?

Het ontgrendelen van SIM kaart is ook nodig om te bellen.
    Dataroaming is alleen van belang in het buitenland; hier heeft die setting geen functie

Bijdrager
    koenvdvoort

Wanneer je 3G inschakelt, maar je nog steeds in het bereik van een WiFi netwerk bent, zal de iPad automatisch verbonden blijven met het WiFi netwerk, dit omdat deze vaak sneller en betrouwbaarder is. Pas wanneer er een 3G-icoontje of het GPRS-cirkeltje staat maakt de iPad ook echt gebruik het T-Mobile netwerk.
    Dataroaming houdt in dat de iPad verbinding maakt met andere netwerken dan je standaard netwerk, wanneer deze niet beschikbaar is, bij jou dus T-Mobile. Dit is dus eigenlijk alleen van belang in het buitenland. Wanneer je de PrePaid kaart van T-Mobile gebruikt hoef je je daar geen zorgen over te maken, want die doet dat zoiezo niet.

Over de T-Mobile gebruikersnaam en wachtwoord: hiermee bedoel je waarschijnlijk je APN-instellingen. Deze moeten juist op de standaardinstellingen staan.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.