6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    grindal

Wifi dood

M’n huidige setup

aldi wlan router => 10/100 Switch=>
    => nas via UTP op Switch
    => Airport Express Via UTP op Switch (wifi N)(voor muziek stream)
    => Apple TV 2 (tv & muziek stream) via UTP op Switch
    macbook (via wifi G)

Nu heb ik regelmatig dat m’n stream van iTunes weg-valt (of soms blijft het nummer wel doorlopen) echter hoor ik geen muziek.

Ik denk dat dit te maken heeft met ofwel de G-wifi verbinding van m’n macbook, ofwel doordat ik een oude Wifi G router van “den aldi” gebruik.

zou dit probleem opgelost zijn door een nieuw basis-station (bv airport extreme) aan te schaffen of een ander wifi router ?

Bijdrager
    Sidje

Welke versie van Mac OS X gebruik je?

Ik had op mijn macbook (late 2006,10.4.11) ook dat mijn verbinding wegviel of haperde.
    De muziek liep wel door, maar ik hoorde niets meer.

Na een upgrade naar 10.6.6 is het probleem opgelost bij mij.

Bijdrager
    Little Idiot

waar heen gaat welke stream? wat en welke muziek doet het niet?

=> Airport Express Via UTP op Switch (wifi N)(voor muziek stream)
    => Apple TV 2 (tv & muziek stream) via UTP op Switch

2 verschillende streams…:eek: welke wifi dood?:razz:

Bijdrager
    grindal

1 stream via macbook => wlan router => switch => airport express + apple tv

Bijdrager
    Chorro

Dat de muziek van je Airport Express er afentoe mee stopt heeft naar mijn idee niet altijd te maken met de router die je gebruikt, zie mijn topic van een tijdje terug. Toen had ik dat probleem met een Fritzbox, inmiddels heb ik hier een Zyxel en het is geen steek beter geworden wat betreft muziek streamen met de AE.

Bijdrager
    grindal

hmmz,

was ondertussen aan het zien naar een linksys router E4200.
    (aangezien de connectie voor de ipod touch) ook niet altijd even snel connecteerd of wegvalt.
    Tevens heb ik in mijn omgeving zeer veel netwerken ( 20-tal) wat natuurlijk ook niet ten goede komt van de performantie. Vandaar dat ik dacht aan een dual-band router (wat de meeste momenteel nog niet hebben)

Maar dan is de keuze ? Airport Extreme / Linksys E4200.
    De Airport is natuurlijk een leuk bakje, echter al regelmatig comments gelezen van de minder goede kwaliteit (netwerk dekking).

Wat betreft de uitval.
    misschien om dat de data een lange weg moet afleggen

Momenteel is het dus zo:
    Itunes (macbook) => wlan router => switch => nas => switch=> wlan router => itunes (macbook)=> wlan router => switch => Airport Express.

Want ik denk niet dat itunes rechstreeks de data van de nas naar de airport extreme zal streamen of naar de apple tv en dus dat de data steeds heen en weer over de “macbook” zal lopen…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.