3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    gretver

wifi-bom

Gisteravond kreeg ik bezoek van een trotse bezitter van een laptop met windows xp. Nadat hij itunes had geïnstalleerd wilden we de boel gaan sharen/streamen of hoe heet dat. Ik stop mijn orinoco-wifi kaartje in mijn powerboekie en begin hoopvol te rendezvouzen, maar hou na enkele seconden maar weer op omdat meneer zijn laptop is gecrashed.

We hebben werkelijk van alles geprobeerd, maar we kwamen er niet achter wat er mis was bij zijn computer. Bijna zover om de hele xp opnieuw te installeren, tot wij beiden op een idee kwamen.

Ik haalde mijn wifi kaart uit de powerbook, pc-vrind start nog maar eens op. En ja hoor niks geen gecrash. Ik sluit mijn wifikaart weer aan en meteen slaat zijn pc blauw uit. Ongelooflijk maar waar. Ik ben dan niet eens aan het pingen of wat dan ook maar. Zodra er enige sprake kan zijn van contact knijpt xp er tussen uit. Lachen gieren brullen dit.

Moet je voorstellen wat dit toevoegt aan het fenomeen wardriving. Je rijdt een beetje doelloos door de stad en in een straal van 50 meter floept alles om je heen uit. Jammer dat ik zo’n vrindelijke jongeman ben, anders was ik nog met mijn vinding het verkeerde pad op gegaan.

Nou ja waarschijnlijk is het een conflict van deze specifieke wifikaart. Denk toch niet dat alle kaarten dit euvel hebben met xp en mijn terroristenbookie.

Bijdrager
    Andre

Controleer even of zijn firewall aan staat en zo ja of port van rendezvous open staat.

Bijdrager
    Ruben
    ”gretver”

Zodra er enige sprake kan zijn van contact knijpt xp er tussen uit.

Bizar! Om de een of andere reden kan XP blijkbaar heel slecht OS X pruimen. Ik heb een soortgelijk voorval gehad toen een collega MacDrive 2000 op zijn PC had gezet en we mijn iBook er als FireWire drive aan hadden gehangen. XP meteen dusdanig over de zeik dat herinstallatie noodzakelijk was. Misschien had dat wel dezelfde, dieper liggende oorzaak. Ben benieuwd of hier nog idee├źn van andere op komen, want ik heb ook nooit geweten wat er mis was gegaan en die collega had na herinstallatie van XP begrijpelijkerwijs geen zin meer om het nog een keer te proberen.:-P

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.