20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    KarelWillem

WiFi bij Albert Heijn werkt niet?

In een poging om AH’s Zelfscan app te gebruiken, kwam ik erachter dat inloggen op het WiFi netwerk niet lukt bij AH.

In eerste instantie verdacht ik de jailbreak op mijn iPhone 5C (veiligheid voor AH?).
    Maar ook mijn zoons iPhone 4 komt er niet op.
    En de OnePlus One (Android) van mijn andere zoon ook niet.

De bedrijfsleider keek nogal vreemd toen ik dit meldde.
    Volgens hem zat ongeveer elke collega en medewerker zonder problemen op het netwerk.
    En daartussen ook gewoon iPhones.

Al geprobeerd:
    – Resetten van de phones
    – Netwerk vergeten
    – Lease vernieuwen
    – WiFi aan en uit

Inloggen bij netwerken van Dixons, McDonalds, BurgerKing, etc. werkt altijd probleemloos.

Wat voor mogelijkheden heb je nog meer als je ergens niet op een WiFi netwerk komt?

Bijdrager
    mytecmaster

Al op een ander tijdstip geprobeerd? Wie weet had het netwerk wel wat problemen.. Lijkt me sterk als al die apparaten niet werken. Edit: dus misschien moet het netwerk wel opnieuw worden opgestart?

Bijdrager
    polansky

Waarschijnlijk ligt het aan de Albert Heijn waar jij je boodschappen doet.
    Waar ik woon werkt het wel. Overigens is het zo dat niet alle AH’s dit systeem al ondersteunen.

Alleen bij: Albert Heijn Haarlem Soendaplein, Haarlem Westergracht, Amersfoort Emiclaerhof en Alkmaar Europaboulevard kun je zelfscannen met je mobiele telefoon en betalen bij de betaalpaal.

Geblokkeerd
    Anoniem

Toen ik nog op de middelbare school zat kreeg de school ook wifi voor de leerlingen. Deze deed het in de pauzes alleen voor de leerlingen die er snel bij waren. In tussenuurtjes wanneer het rustig was in de aula deed hij het wel altijd. Als je een keer op een rustig moment bent zal je zien dat hij wel werkt.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik woon vlak om de hoek bij de AH. En kom er dus ook op alle tijdstippen.
    Zondagmiddag, dinsdagochtend vroeg, woensdagavond. Je noemt het maar.:)

Ik zie ook nu pas dat onze AH helemaal geen zelfscanner met mobiel aanbiedt.

Neemt niet weg dat WiFi het gewoon zou moeten doen (dat was zeker tot voor enkele maanden geleden in ieder geval nooit een probleem).
    En de bedrijfsleider loopt ook gewoon rond met een werkende WiFi op zijn telefoon.

Bijdrager
    Koning Frank

Je bent toch niet stiekem bij de Jumbo geweest?

Bijdrager
    KarelWillem

Haha. Fok.

Het irriteert me gewoon.
    Ik heb heel dat WiFi niet nodig (4G is een stuk sneller), maar als iets moet werken, dan MOET het ook werken.

Bijdrager
    Brombeer
    KarelWillem op 28 januari 2015

Wat voor mogelijkheden heb je nog meer als je ergens niet op een WiFi netwerk komt?

De caissière laten scannen? Die hier in het dorp doen dat met een glimlach.

Bijdrager
    KarelWillem

Als ik een caissière laat scannen kan ik wel op WiFi?!

Dat zou mooi zijn.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Als die drie telefoons het allemaal niet doen dan lijkt het me toch dat het probleem aan hun kant zit. Daarnaast betwijfel ik sterk dat de manager op het publieke deel van het netwerk zit.

Ik zou zeggen, erger je er niet aan en probeer het over een week nog eens.

___

En anders:

Je hebt toch geen ‘vreemde’ dingen ingesteld? Andere DNS instellingen ofzo? Misschien hebben jullie speciale profielen staan?

Bijdrager
    KarelWillem

Nee, we hebben helemaal niets ingesteld.
    Ik ga nog eens aan ander mensen vragen of ze nu echt op hetzelfde netwerk zitten.

Het is ook verder gelukkig (nog) geen noodzaak. 4G werkt lekkerder.:)

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ach ja, openbaar wi-fi is dan ook 9 van de 10 keer niks.

Starbucks wi-fi? Hooguit 2-3MB/s. Ziggo Hotspots? Nou ja, als je überhaupt binnen bereik van zo’n ding bent ben je al verder dan ik ooit ben gekomen. Hetzelfde geldt voor de FON Fonera e.d. die een jaar of 8 geleden heel populair waren. Wi-fi in winkelcentra is ook altijd hopeloos. En de gratis wi-fi op Schiphol? Leuk, maar wel 100kb/s:lol: Gelukkig is het internet in de KLM Lounge sneller. Hotel wi-fi is ook altijd leuk.:lol:

Bijdrager
    Afroman

Ik raad het sowieso af om overal in te loggen. Ten eerste heb je niet het beste netwerk, en daarnaast kun je altijd last krijgen dat ze gegevens van je aftappen/man-in-the-middle attacks. Ik zou lekker op de 4G blijven en op vertrouwde netwerken zitten(vrienden, familie, verenigingen, werk, school etc) Daarom heb je ook een databundel zodat je niet afhankelijk bent van Wifi.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Dat ook ja, alhoewel ik me daar meer druk om zou maken als ik met mijn laptop ergens inlog.

Waarom gaat AH trouwens over naar een omslachtig app-gebaseerd system? Het handige van die handscanners is immers de snelheid: een laser barcodescanner scant echt weet ik niet hoeveel sneller dan een smartphonecamera. En al helemaal sneller dan een iPhone met zijn ontzettend slome autofocus. Alleen QR codes scannen al is een drama onder iOS.

Aparte move eigenlijk.

Bijdrager
    KarelWillem

Het idee is natuurlijk, dat je die smartphone toch al in je hand hebt als je daar rond loopt.
    En dus niet persé nòg een apparaat mee wilt nemen tijdens het winkelen.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Wellicht. Zelf loop ik nagenoeg nooit met mijn telefoon in de hand door de supermarkt. Alleen heel af en toe heb ik mijn boodschappenlijstje in Clear staan. Ik let er eigenlijk ook niet op of anderen dat wel doen of niet, dus misschien loop ik gewoon hopeloos achter op iets heel populairs.:lol:

Bijdrager
    KarelWillem

Je hebt bij Albert Heijn natuurlijk Appie al.
    Daarmee scan je ook producten die je aan je lijst wilt toevoegen.

Dus dan kun je net zo goed alles scannen.
    Ten eerste kun je dan direct afrekenen, ten tweede heb je de lijst compleet voor de volgende keer.

Bijdrager
    1984
    KarelWillem op 28 januari 2015

Je hebt bij Albert Heijn natuurlijk Appie al.
    Daarmee scan je ook producten die je aan je lijst wilt toevoegen..

Bedoel je deze Appie : http://www.ah.nl/ dat is nog makkelijker, niet parkeren, niet in de rij en ook niet scannen
    gewoon thuis achter je Mac bestellen en even later de deur open doen en ze zetten het in de keuken.

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is inderdaad heel makkelijk. Maar af en toe een frisse neus halen is ook wel fijn.

Bijdrager
    KarelWillem

Vandaag, vrijdag 6 februari, op het drukste winkelmoment: boem, WiFi werkt opeens even spontaan als het al maanden niet meer werkte.

Zou het opgelost zijn? We hebben goede moed.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.