28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:

Bijdrager
    michielt

Wifi beschikbaar en verbonden, maar geen internet

Hoi,

Ik heb net een nieuwe router gekocht en aangesloten. Alles doet het, behalve het internet. Ik krijg een melding (van Chrome): ‘Geen toegang tot het netwerk’. Ik wordt helemaal gek, want ik begrijp niet waarom hij het niet doet. Heeft iemand een idee wat de oplossing kan zijn?

Nu woon ik in een studentenhuis en heeft een huisgenoot van mij ook een router staan. Ik weet niet of dit een probleem kan zijn, maar ik vermeld het toch maar even. De router heeft de volgende specificaties:

Sitecom X3 N300 WLR-3100 v2 003

– 802.11 b/g/n Wireless Standard Protocol
    – Wireless speed up to 300 Mbps
    – 802.3u 802.3i
    – Security: WPA-TKIP, WPA-AES, WPA2, WPA-Radius
    – Compatible with Dynamic IP, Static IP, PPPoE and PPTP internet connections
    – Two internal antennas
    – Quality of Service (QoS)
    – Universal Plug & Play (UPnP)
    – Application Layer Gateway (ALG)
    – IPv6 upgradable
    – Automatic Wireframe Update

Ik heb hier wat screenshots gemaakt van mijn instellingen:

Bijdrager
    Maurits

Wat is je signaal sterkte?

Dat kan je zien door de optie toets (alt) in te drukken en dan op het wifi icoontje in de menubalk te klikken.
    (zie ook de tips in deze blog over hoe de getallen te lezen)

Ik heb in drukke wifi omgevingen met veel wifi netwerken gezien dat het ‘lampje’ in Network Preferences groen was, terwijl de signaalsterkte zo goed als 0 was. (transmit rate 0 of 1 Mbit/sec)

Een ander kanaal kiezen kan helpen, maar een de router in een andere kamer zetten ook.

Bijdrager
    fred44nl

even een paar vragen:
    – hoe komt internet het gebouwe binnen, d.w.z. wat voor modem/router zit daar ??
    – heb je de Sitecom met een kabel verbonden aan de binnenkomende modem/router ??
    – hoe heb je de Sitecom ingesteld ??

Bijdrager
    michielt

Dit is mijn signaalsterkte:

De router staat op mijn eigen kamer.

Bijdrager
    nicj56

Modem die erachter hangt al een keer geherstart?

Bijdrager
    michielt

Dit is de modem van het huis:

dit is het merk:

zo is hij aangesloten:

Ik heb de modem die erachter zit niet herstart.

Bijdrager
    michielt

Ik heb de modem uit en aan gezet. Nu geeft de router een knipperen rood lichtje bij het powerknopje. Internet doet het nog steeds niet.

Bijdrager
    michielt

De Wi-Fi van mijn huisgenoot (waar ik nu op zit) doet het wel.

Bijdrager
    prenkema

Wat staat er bij DNS bij je instellingen ?

Ik zie trouwens geen beveiliging staan bij de andere genoemde netwerken, probeer die dan eens ?

Bijdrager
    prenkema

je router is met een kabel aangesloten op de intel express hub ?

Bijdrager
    michielt

Bij de DNS instellingen staat dit:

Die andere netwerken zonder beveiliging bestaan al niet meer. Dit zijn nog oude netwerken.

Wat is een inter express hub?

Bijdrager
    fred44nl

ik ga even door met mijn vragen, waarop geen antwoord is gekomen:)
    internet komt ergens binnen via een modem/router.
    daaraan zit een Intel Stackable Hub, dat is een soort verdeeldoos met 24 poorten.
    vandaar uit gaat er een kabel naar de kamers van het studentenhuis.
    op de kabel die in jouw kamer binnenkomt, heb je nu een Sitecom aangesloten.

wat gebeurt er als je jouw MacBook met een utp-kabel aansluit ??
    neem de kabel, die nu jouw kamer binnenkomt uit de Sitecom en sluit die aan op jouw MacBook.
    welk ip-adres e.d. krijg je dan ??
    je kunt dat zien in Systeemvoorkeuren – Netwerk.

edit:
    in het 1e plaatje hierboven, staat dat je ip-adres 192.168.0.100 hebt gekregen.
    dat betekent dat de dhcp-server van de Sitecom enabled is.
    deze moet je instellen op disabled.
    hetzelfde geldt voor NAT, wat ook uitgeschakeld moet worden.

Bijdrager
    michielt

Ik krijg geen IP adres. Hij krijgt helemaal geen verbinding.

Bijdrager
    michielt

Waar kan ik de dhcp-server van de Sitecom en de NAT op disabled zetten?

Bijdrager
    nicj56

via 192.168.1.1 of iets divers iig in de webinterface van de router.

Bijdrager
    fred44nl
    michielt op 20 mei 2014

Ik krijg geen IP adres. Hij krijgt helemaal geen verbinding.

dit betekent dat er geen signaal op de kabel, die jouw kamer binnenkomt staat.

Bijdrager
    nicj56

Nee, de router deelt niks uit heb ik het idee, die heeft dat nu standaard aanstaan.

Bijdrager
    fred44nl
    michielt op 20 mei 2014

Waar kan ik de dhcp-server van de Sitecom en de NAT op disabled zetten?

je kunt de Sitecom benaderen via z’n eigen ip-adres.
    dat is in dit geval 192.168.0.1

Bijdrager
    michielt

Ik heb de DHCP-server op disabled gezet, maar vervolgens krijg ik geen verbinding meer net datzelfde menu. Ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik een andere kabel neem.

Bijdrager
    michielt

Ik heb hem aangesloten op een andere kabel en hij doet het opeens (razendsnel) Ik denk dat dat het probleem is.

Bijdrager
    fred44nl

wat gebeurt er als je die “andere” kabel niet in de blauwe poort steekt, maar in de 1e gele poort ??

Bijdrager
    michielt

Dan doet hij het nog steeds niet.

Bijdrager
    fred44nl

met die andere kabel in de blauwe poort werkt het wel ??
    en als je die andere kabel in de netwerkpoort van de MacBook steekt, wat krijg je dan ??

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik ging op een gegeven moment over op sneller internet. Wi-Fi deed het, alle indicator lampjes op de modem/router ook, maar de kabel niet. Oorzaak: kabel niet geschikt.
    Ik gebruikte namelijk de kabel die ik al had liggen, maar die bleek niet geschikt voor de snellere verbinding. Ik had een Cat 6 (of 5 dat weet ik niet meer) nodig voor snel internet.

Bijdrager
    Vluggie

Ik had hetzelfde probleem met mijn Ziggo modem. Ik kreeg van de helpdesk de volgende tips.

Trek de stroom van de modem, maar laat de kabel die je met het internet (UTP of Coax) aan de modem.
    Wacht 10 minuten. Steek vervolgens de stekker weer in het stopcontact en wacht 3 minuten.
    Start nu de router weer op.

Mij werd verteld dat de modem het Mac adres van de router niet herkende. Na bovenstaande procedure werd het Mac-adres geheugen geleegd en werkte alles prima.

Bijdrager
    vincentvega

heb je de lease al een keer vernieuwd?

Bijdrager
    michielt

Morgen komt de huisbaas langs om naar de kabel te kijken. Dan zie ik weer verder. Allemaal alvast bedankt voor jullie hulp! Ik hoop dat het morgen opgelost is.

Bijdrager
    michielt

Hoi mensen,

Het probleem is opgelost. De aansluiting van de kabel was kapot. Er zit nu een nieuwe op en het internet doet het weer. Bedankt voor jullie hulp!

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.