9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Heliasje

wifi bereik

heb onlangs een airport extreme ingsteld voor het bereik te vergroten (staat ingesteld als brugmodus) maar heb nog steeds niet het verwachte bereik tot ver in onze tuin. kan ik dit netwerk uitbreiden met een draadloze range extender van een ander merk of moet het er één zijn van apple ? (moet wds ondersteunend zijn voor geen kabel te hoeven te trekken )

Bijdrager
    Blue helmet

Hoe hoog staat de airport extreme? Ik had mijn Time Capsule op slechts 40 cm van de grond staan, nadat ik de TC op ongeveer een meter van de grond geplaatst heb nam het bereik aanzienlijk toe. Hoe hoger, hoe groter het bereik (zgn paraplu principe). Wellicht een kleine moeite om uit te proberen

Inactief
    Anoniem

Goed punt, Blue helmet!

De meeste mensen zetten hun routers/airports in de meterkast, want dat is lekker dicht bij de modem aansluiting.
    Echter is dit de meest waardeloze plek om een router neer te zetten! zet hem op de eerste verdieping voor beter bereik.

Dan verder wat betreft range extenders en routers in brugmodus, zorg dat deze staan op een plek waar ze zelf nog wel goed signaal ontvangen van de originele bron. Als de extender een slecht signaal ontvangt zal hij dit slecht signaal ook weer uitzenden en versterken. En dan komt je bij het principe “Shit in, Shit out”. Dus zorg dat het binnenkomende signaal van goede kwaliteit is, lukt dit niet trek dan een draad.

Bijdrager
    Heliasje

airport extreme staat achter mijn imac op ongeveer 120 cm van de grond en 8 meter van telenet router/modem bedraad en in brugmodus. mijn telenet modem/router hangt natuurlijk in de meterkast op 1 meter van de grond in de hoek van de kamer , maar in de kamer vlak boven de telenet router hebben we al zwak signaal op de laptop en een kabel trekken is geen optie. had meer verwachte van het bereik van een airport extreme zowel 2,4 als 5ghz

Bijdrager
    Blue helmet

Wellicht helpt dit document je verder.

Bijdrager
    Koezel

Het ligt niet aan je AE. De mijne geeft probleemloos een sterk signaal af tot achter in mijn tuin die toch bijna 20 meter diep is.
    Ook op de verdieping een sterk signaal.
    Mijn AE staat in de woonkamer op 50 cm hoogte.

Bijdrager
    Heliasje

waar ligt het dan wel aan 1O meter verder heb ik al bijna geen signaal meer in onze tuin

Bijdrager
    Koezel

Geen idee, veel mogelijkheden.
    Heb je dit probleem op meerdere devices?
    Geen goed werkende antenne?
    Gebruikte materialen in het huis.
    AE ergens anders uitproberen, kan natuurlijk iets mis mee zijn.

Bijdrager
    Heliasje

telenet router/modem geeft ook een slecht bereik en maximaal 25mbps, heb hem al verplaatst , heb al een nieuwe gekregen maar blijft hetzelfde.De AE geeft max 40mbps maar het bereik gaat niet ver en staat in brugmodus, deze heb ik ook al verplaatst. ben ten einde raad , denk eraan om range extenders te zetten op de verdieping voor het bereik te vergroten

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.