3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    S1t1e1f1a1n1

Wifi opzetten mbv Aiport express

hallo,

Het doel is als volgt: de kabel van mijn huisgenoot (met volledige snelheid) omzetten naar een draadloos netwerkje waar niet de hele buurt van kan meegenieten. Ikzelf heb geen kabel aanwezig op mijn kamer…
    In het studentenhuis waar ik zit heb ik echter GEEN FYSIEKE toegang tot de crappy router, welke minstens 3x per week gereset moet worden omdat ik op de derde etage geen bereik heb (stop van het afgesloten kantoor eruit en er weer in.. done). Ik was al in het bezit van zo’n linksys ding, maar dat ging allemaal niet werken omdat ik het niet direct kon koppelen aan de router (wat op de een of andere reden nodig was)…

Mijn vraag is dus: Kan ik de airport express basisstation aansluiten ZONDER toegang tot de router?? Ik heb de handleiding van de airport express even opgezocht en kwam tot de conclusie dat ik geen toegang tot de router nodig heb, het staat namelijk nergens. Kabel erin, airport-configuratieprogramma opstarten.. en dan?? er staat dat ik gegevens nodig hebt “zoals een statisch IP-adres of een DHCP-client-ID”. Ik heb dus geen flauw idee wat dit allemaal is, en dat boeit me ook niet echt (anders had ik het wel opgezocht^^)… maar kan ik zonder deze gegevens alsnog een verbinding opzetten waarmee ik goede verbinding heb 2 verdiepingen daarboven??

Top als iemand hier simpelweg het antwoord op kan geven:)

Bvd

Stefan Talen

Moderator
    unSOUND

Dat moet kunnen, tenzij de router is voorzien van MAC-adres toegang… Zo niet is het een kwestie van aansluiten en configureren met het Airport beheerprogramma.

Bijdrager
    S1t1e1f1a1n1

Reken maar van niet! zo ingewikkeld is dat netwerk niet…. anders zat niet de hele buurt mee te genieten en mijn YouTube (lees snelheid) te verzieken! thx… Even wachten of studiefinanciering en dan gaan met die banaan!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.