5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    martijn888

wifi auto-off op iphone4

Ik heb net mijn iphone4 en wil slim omgaan met batterij-levensduur. in tegenstelling tot OSX zie ik weinig mogelijkheid om energiebeheer te regelen:
    – Als er b.v. een half uur geen gebruik wordt gemaakt van Wifi, of er geen Wifi binnen bereik is, wil ik dat Wifi automatisch uitgeschakeld wordt.
    – Ik wil dat alle push-voorzieningen alleen aanstaan als ik aan Wifi hang (dan ben ik thuis), anders wil ik over g3 mail binnenkrijgen alleen als ik daarom vraag (dan ben ik niet thuis)
    Ik lees op het forum hoe dit op de oudere iphones gehackt kon worden, maar ik wil mijn telefoon liever niet hacken. weet iemand een tip?

Geblokkeerd
    Anoniem

Ja. Dit kan niet.

Bijdrager
    Gadget

Meeste van die dingen worden al door ios4 geregeld, denk dat je weinig winst zou halen uit het handmatig uitschakelen van bluetooth en of wifi.
    Filosofie is dat de gebruiker zo min mogelijk bezig moet zijn met het managen van dit soort dingen.
    “it just works”…. geef je er aan over…. resistance is futile…

Bijdrager
    martijn888

ok voor mijn eerste punt wil ik idd geloven dat iOS dit zelf optimaliseert;
    maar optimaliseren van netwerkgedrag als functie van het soort verbinding waar je op zit zullen toch meer mensen willen (ivm eventuele kosten van G3 verkeer versus Wifi)? jammer dat dat niet kan (ik heb nog geen data abonnement)

Bijdrager
    Gadget

Zet zonder data abonnement zeker de volgende optie uit om kosten te vermijden:
    Instellingen, algemeen, Mobiele data.
    Als het apparaat standby staat wordt wifi minder gebruikt dan wanner je in bijv. Safari bezig bent.
    Zet Bluetooth uit als je het toch nooit gebruikt.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.