8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    gIzMo01

Wifi – 3G

Beste,

Diverse vrienden zetten hun wifi af daar ze altijd over 3G beschikken.
    En ze zo hun batterij willen sparen, nu beschik over 3G, maar 80% van de dag bevindt ik me in een wifi zone.

Daar gebruik ik dus Wiifi, mocht ik daar mijn wifi afzetten en ook 3G gebruiken, spaart dit dan echt zoveel mijn batterij.
    Of is het het best, wifi waar wifi is en 3G waar geen wifi is?

tnx

Inactief
    Anoniem

WiFi is zoiezo sneller dan 3G. Ook moet je oppassen met een eventuele datalimiet bij veel 3G gebruik.
    Verder verbruikt 3G meer batterij dan WiFi. Dit was ook de rede dat Apple de eerste iPhone niet uitrusten met een 3G chip.

Bijdrager
    gIzMo01

Oké, dus best zowel 3G als Wifi laten opstaan, het is niet dat beide samen mijn batterij leeg trekken?
    de kosten van 3G maken me niet zoveel uit, wel is het belangrijk dat de batterij blijft meegaan.

Bijdrager
    Dustin24
    maclover111 op 30 oktober 2011

Verder verbruikt 3G meer batterij dan WiFi. Dit was ook de rede dat Apple de eerste iPhone niet uitrusten met een 3G chip.

Ik heb een iPhone 2G, en ik wilde net Vodafone Blox aan gaan zetten, betekent dit dat dat dus niet gaat werken?

Bijdrager
    iHam

3G kost de meeste stroom. Wifi het minst. Meer energiebesparing is zo veel mogelijk Apps uit zetten en schermhelderheid laag zetten.

Bijdrager
    Afroman
    Dustin24 op 30 oktober 2011
    maclover111 op 30 oktober 2011

Ik heb een iPhone 2G, en ik wilde net Vodafone Blox aan gaan zetten, betekent dit dat dat dus niet gaat werken?

Op zich wel denk ik alleen 3G is vele malen sneller.

Bijdrager
    SunKeeper
    iHam op 30 oktober 2011

Meer energiebesparing is zo veel mogelijk Apps uit zetten en schermhelderheid laag zetten.

Niet helemaal mee eens.

Apps die veel systeembronnen gebruiken, (bijv. GPS de hele tijd aan) of die op regelmatige basis het internet op zwerven om weet-ik-niet-wat te controleren kunnen meer stroom verbruiken. Maar veel van die apps controleren toch wel, of je nu de app aan of uit zet. Net zoals de standaard Mail-app, om iets te noemen.

Schermhelderheid lager zetten: dat gaat je zoveel irriteren (mij wel), en het is ook niet zo best voor je ogen, omdat tekst slecht leesbaar wordt, zeker in de lichtere omgevingen. Dat weegt dus niet op tegen die hooguit tientallen minuten die het scheelt in batterijtijd. LED-achtergrondverlichting verbruikt maar weinig.

Het helpt dan nog meer om het scherm zoveel en vaak mogelijk uit te zetten als je het niet gebruikt. En het automatisch slot in de voorkeuren op 1 minuut zetten, zodat het scherm vanzelf uit gaat als je niets aan het doen bent.

Over Wi-Fi en 3G: Zet Wi-Fi alleen aan als er een netwerk beschikbaar is, en zet 3G altijd uit, behalve als er geen Wi-Fi is, en je toch veel data snel wilt hebben. Kleine hoeveelheden data gaan ook prima op GPRS, al duurt dat natuurlijk iets langer.

Bijdrager
    gIzMo01

Ik heb een 4S en daar kan je 3G niet uitzetten:-(

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.