17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    jeffo

Wie werkt met Office 2004 op Intel Mac?

Ik heb afgelopen week wat problemen gehad met het installeren van de mini Mac dual Core en MS Office. Uit andere lijntjes heb ik vernomen dat Virual PC niet werkt op Intel Mac.

Nu wil ik voor kantoor een iMac gaan gebruiken maar ben inmiddels een beetje huiverig voor het gebruik van Office. Heeft iemand er ervaring mee, ik werk n.l. de hele dag in Word en kan dit vanwege compatibaliteit met klanten niet vervangen voor een andere toepassing.

Wie deelt zijn/haar ervaringen over het werken met MS Office 2004 op de Intel Mac?

Tks jeffo :apple: :wink:

Bijdrager
    J-R0eN

ik gebruik office 2004 op een intel mac.. vrijwel zonder problemen, afentoe alleen wat traag, maar dat komt denk omdat ik 512 in mn computer heb zitten, denk dat een intel mac met 1024 werkgeheugen vrijwel geen problemen tegenkomt.

met Virtueel pc heb ik geen ervaring..

Bijdrager
    jeffo

Heb jij ook een Kernel Panic reactie gehad na installatie?

Mijn Mac Mini dual Core wilde niet meer opstarten als gevolg van een ms bestandje dat door Office was geïnstalleerd om mee op te starten, hierdoor liep OSX vast.

Vandaag heeft mijn collega de hele dag in Word gewerkt waarbij de zaak 1x is vastgelopen.

Heb jij dit soort problemen ook (gehad0?

Bijdrager
    Marius1976

1) Office 2004 werkt voor ‘zeg maar’ 99% ok op Intel Mac. Ik had er (toen ik nog een Intel iMac had) geen problemen mee, alleen soms het afsluiten van word. De compatibility van Word tussen andere systemen staat overigens los van het vraagstuk of je Office 2004 op een Intel based Mac draait, of dat je dat op een Mac draait met bijv. G5. De bestands uitwisselbaarheid tussen ‘Office’ op PC en MAC lijkt goed te werken.

2) Virtual PC schijnt niet te draaien op Intel based macs. Voor de Intel Macs zijn wel behoorlijk goede alternatieven. Er zijn zelfs shareware/freeware oplossingen. Ik vond Q erg goed werken op mijn Intel Mac.

Toch vond ik het helemaal niets zo’n Intel Mac. Waarschijnlijk over een jaar wel… dan is er meer software. Maar toen ik 2 maanden geleden met een van de eerste Intel Imacs zat, voelde ik me gigantisch bekocht… en heb ik hem geruild in de winkel voor een G5. Daar werk ik nu met volle tevredenheid op. Dus als je nog op het punt staat een nieuwe machine te kopen… zou ik toch nog voor de G5 kiezen.

Groet,
    Marius

Bijdrager
    J-R0eN

@ Marius1976 : ben het helemaal met je eens..

@ jeffo : neej dat heb ik niet gehad..

Bijdrager
    AppleJelle

Hier werkt Office 2004 prima op mijn Intel-iMac. De Mac-versie is trouwens volledig compatibel met Windows-versie, dus er is geen enkel probleem om documenten van Mac naar PC te sturen en omgekeerd. Heb je trouwens de laatste Office-Update geïnstalleerd (11.2.3) ? Deze zorgt namelijk voor een grotere stabiliteit en werkt een groot aantal bugs weg.

http://www.microsoft.com/mac/downloads.aspx?pid=download&location=/mac/download/office2004/Office2004_11.2.3.xml&secid=4&ssid=29&flgnosysreq=True

Het is zo dat nog niet alle software aangepast is om te werken op Intel-Macs. Toch draaien deze applicaties zeer goed onder Rozetta (zoals o.a. Office 2004). Ik zie dan ook weinig reden om geen Intel-iMac te kopen tenzij je zware grafische programma’s als Photoshop gebruikt, vermits deze in Rozetta erg traag werken.

Virtual PC werkt NIET op Intel Macs. Dat is ook niet meer nodig want vandaag heeft Apple Boot Camp voorgesteld. Met deze gratis software (beta) kan je Windows XP naast Mac OSX installeren. Windows draait hierdoor dus op volle snelheid.

http://www.apple.com/macosx/bootcamp/

Bijdrager
    reposte

Ik heb hier een intel 20″ iMac staan, met 1GB geheugen.

Het duurt soms wat lang voordat Word/Excel zijn opgestart, maar verder werkt alles op topsnelheid!

Bijdrager
    jeffo

Dat zijn nogal tegenstelde berichten. Ik kijk het eerst nog maar een paar weken aan met de Mac Mini en beslis dan wel wat te kopen. Een G5 aanschaffen is natuurlijk een optie maar aan de andere kant wordt vanaf nu alles gemaakt voor Intel Macs.

Wel blij te horen dat er niet al te veel problemen met Office zijn.

Tks. :apple: :wink:

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ikzelf kan ook bevestigen dat Office 2004 volledig met de Windows versie uitwisselbaar is, ook inzake illustraties en formules. Dat laatste kan ik helaas van Open Office en Neo Office niet zeggen…

Bijdrager
    jeffo

Heb er toch een gekocht. Alles lijkt te werken, inderdaad soms een beetje traag door Rosetta maar hopenlijk duurt de update niet al te lang. Andere optie is Windows XP te laden maar daar heb ik niet de overstap naar Mac voor gemaakt.

Vanmorgen bij de Apple Store stond ook iemand die windows had geladen en de hele boel was vastgelopen. Ik weet het niet.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Volgens Benchmark tests uit de link hieronder
    http://www.mactech.com/articles/mactech/Vol.22/22.05/Office2004Benchmark/
    werkt Office 2004 beduidend beter op een Imac dan op een Mac Mini of Powerbook.
    Wellicht spelen de betere videokaart en de snellere harde schijf hier toch een rol.

Bijdrager
    jeffo

Mijn collega werkt nu enige weken met Office op de Mac mini en ik op een Imac. En inderdaad moet ik zeggen dat het op de Imac sneller lijkt te draaien dan op de mini. Wel een verschil in werkgehuegen van 512 MB maar dat zou daar toch niet echt op van invloed mogen zijn. Vreemde zaak dus.

jeffo :apple: :)

Bijdrager
    Steff
    ”reposte”

Ik heb hier een intel 20″ iMac staan, met 1GB geheugen.

Het duurt soms wat lang voordat Word/Excel zijn opgestart, maar verder werkt alles op topsnelheid!

Wat zie jij dan als lang?
    Ikheb net een iMac en Office besteld namelijk.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik heb gelezen dat het op een Mac Mini 25 seconden kan duren voor Word is opgestart.
    Dat komt wellicht door de trage harde schijf en gebrek aan voldoende geheugen voor de Rosetta emulatie. Een Imac zal het wel beduidend beter doen.

Bezoek eens deze link:
    http://www.mactech.com/articles/mactech/Vol.22/22.05/Office2004Benchmark/

M$ belooft nog een update van Office 2004 met verbeteringen voor Rosetta, maar beweert dat Office snel genoeg werkt op de Intel macs en heeft geen plannen om dit jaar nog een Universal versie uit te brengen…

Bijdrager
    Mac Hammer Fan
    ”jeffo”

Mijn collega werkt nu enige weken met Office op de Mac mini en ik op een Imac. En inderdaad moet ik zeggen dat het op de Imac sneller lijkt te draaien dan op de mini. Wel een verschil in werkgehuegen van 512 MB maar dat zou daar toch niet echt op van invloed mogen zijn. Vreemde zaak dus.

jeffo :apple: :)

1024 MB tegenover 512 MB is een wereld van verschil, zeker bij Rosetta emulatie. Bedenk bovendien dat eigenlijk al 80 MB RAM van het geheugen gereserveerd is voor de Video, dus standaard heb je maar 432 MB RAM effectief geheugen in een Mac Mini.

1024 MB is zeker geen overbodige luxe.

Bijdrager
    jeffo

Zal er 512 bijprikken en zien of dat helpt.

Heb een paar maanden geleden mij Powerbook G4 met 1 GB uitgebreid maar merkt echt helemaal niets van extra snelheid.

Tks

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Bij de nieuwe Mac Mini zal dat wel een groter verschil opleveren omdat een deel van het geheugen voor video reserveerd wordt.
    Een intel mac Mini @ 512 MB RAM heeft dus minder geheugen beschikbaar dan een G4 of G5 @ 512 MB RAM. (tot 80 MB)
    En Rosetta is zelf een geheugenvreter, veel meer dan Classic in de tijd blijkbaar.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.